Massiv vækst i et intenst marked for online-betalingsløsninger

Et strategisk gearskifte har på bare seks måneder øget antal butikker med over 1.000, og målet er 5.000 nye butikker i løbet af det kommende år for OnPay.

Der udspiller sig lige nu en intens kamp på det danske og globale marked for online-betalingsløsninger. Foto: team.blue

Der udspiller sig lige nu en intens kamp på det danske og globale marked for online-betalingsløsninger – de såkaldte betalingsgateways, hvor etablerede internationale aktører spiller med musklerne for at tiltrække nye kunder.

Flere danske spillere har også fået et solidt fodfæste i branchen. En af dem er OnPay, der lige nu oplever en kraftig vækst. Nye tal fra selskabet viser, at porteføljen over aktive butikker det seneste halve år er steget med over 1.000. Ifølge OnPay er væksten resultat af ny go-to-market-strategi, der så dagens lys sidste år.

Erik Bruun, E-commerce Sales Director hos OnPay.. Foto: team.blue

”Tilbage i 2023 besluttede vi at lave et strategisk gearskifte i forhold til, hvordan vi går til markedet. Oprindeligt har vi udelukkende brugt OnPay til vores egne webshops, men grundet markedsforholdene og en stor efterspørgsel besluttede vi også at tilbyde det til en lang række andre shops, herunder WooCommerce og Magento samt til åbne API'er. Det har virkelig givet os vind i sejlene”, siger Erik Bruun, der er E-commerce Sales Director hos OnPay.

14 sekunders svartid

OnPay tilbyder som betalingsløsning flere funktioner, der ifølge Erik Bruun giver afgørende konkurrencefordele i forhold til markedets andre aktører.

”Vi mærker tydeligt, at mange tilvælger os, da vores betalingsløsning er fuldt integreret med populære funktioner som Apple Pay, Google Pay, PayPal og Viabill. Samtidig appellerer det bredt, at vi opererer med frit indløservalg. Kunderne har derfor mulighed for at vælge frit mellem indløserne, og det kan være en stor økonomisk fordel for en webshop, hvor man kan kombinere flere forskellige indløsningsaftaler”, siger Erik Bruun og fortsætter: ”I vores branche giver det ydermere en fordel, at vores prisstruktur er meget let gennemskuelig. Samtidig går vi meget op i at være ultrahurtige på vores support. Vi kører med en svartid på telefonen, der i gennemsnit ligger på 14 sekunder”.

Femdobling i sigte

Det strategiske fokus og den opnåede vækst betyder, at OnPay har sat et ambitiøst mål for de kommende 12 måneder. Især forventes der meget af det nye henvisningsprogram. 

”Vi forventer at få 5.000 nye butikker på OnPay over det næste år. Det skal ske ved at bygge videre på det momentum, vi oplever lige nu. Væksten skal konkret bæres af flere elementer herunder onboarding af flere partnere, Dandomain-henvisningspartnere samt en styrket markedsføringsindsats. Derfor har vi indført et fordelsprogram, hvor vi tilbyder 20 procent i passiv provision til henvisningspartnere som f.eks. webbureauer”.

OnPay kom til verden tilbage i 2016 og har frem til nu kørt som et sub-produkt til Dandomain, der organisatorisk hører under it-virksomheden team.blue.

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

13.02.2025hair.dk

SMVdanmark kræver ophævelse af Nets’ monopol på Dankort-indløsning

12.02.2025hair.dk

Nu ruller milliarderne til danske iværksættere

10.02.2025hair.dk

Wish kan fortsætte med at bryde reglerne

06.02.2025Just Add People

Sponseret

GUIDE: Alt om finansiering

06.02.2025hair.dk

Ny analyse: Unge med høj afhængighed af sociale medier har lavere trivsel

05.02.2025hair.dk

Temu tromler ind på listen over de mest anvendte netbutikker i Danmark

04.02.2025Just Add People

Sponseret

DEL BUDSKABET: Støt din frisør for 0,-

04.02.2025hair.dk

Danmark som epicenter for cirkulær produktion

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023