Hair 02.2024
En branche af mennesker, der bare ikke kan lade være…
Der sker altid rigtig meget i frisør- og skønhedsbranchen, og jeg forundres ofte over, at én branche kan rumme SÅ mange passionerede, dedikerede mennesker, der lever og ånder for deres fag.
I dette nummer af hair kan du møde Esha Khamo, der er frisør med hjertet, og så har han udgivet bogen HÅR, hvor 48 forskellige mennesker har været modeller. ”Hår er følelser, og jeg inspireres af mennesker, personligheder og forskellige kulturer. For jo mere man forstår om hinanden, jo nemmere er det at kommunikere”, siger han, og han kastede sig ud i projektet af ren kærlighed til branchen. Resultatet er en fantastisk inspirerede bog på mange fronter; der er masser af skønt hår, men for Esha handler det også om helheden og om, hvordan man er som person. ”Frisuren skal ikke bare ligne den, man finder i et magasin, den skal passe til kundens personlighed; højde, stil og udtryk”, siger han.
Søren Hedegaard, der rent faktisk er mentor for Esha, har vi også talt med, fordi han netop har fejret sit 45-års jubilæum i frisørbranchen. Og at Søren valgte at følge i sin families fodspor og blive frisør frem for at blive teolog, som planen egentlig var, er vi rigtig mange, der takker ham for og er rigtig glade for. Igennem årene har han beriget branchen på en måde, som kun få har, han været mentor, inspirator og en kreativ kraft, og han har hjulpet rigtig mange unge mennesker til en god start og ikke mindst en videre karriere i branchen.
Men skønheds- og frisørbranchen er også en branche, hvor der udvikles og tænkes nyt. Det blev hyldet til Danish Beauty Awards, og i dette nummer kan du læse om hele to nye skønhedsbrands, der har set dagens lys, nemlig Astalou og Loed. Det sker ikke i mange andre brancher lige nu. Du kan også møde Laura Rudoe, der opgav et samarbejde med Bono fra U2 for at starte sit eget brand tilbage i 2009, og siden er Evolve blevet en verdensomspændende succes.
Ganske symptomatisk for de nye brands, der rykker ikke mindst på skønhedssiden, er i øvrigt, at de er miljøvenlige og ansvarlige, og at certificeringerne i orden, for det er den udvikling, der helt klart ligger i den tid, vi lever i.
Mere indhold fra os
13.09.2024KAO DENMARK A/S
Sponseret
For hår så stærkt som silke: KERASILK annoncerer samarbejde med den britiske kunstner ellie mac - et partnerskab bygget på indre styrke
I 2024 markerer KERASILK sit første jubilæum med et særligt samarbejde, der er forankret i den fælles tro på, at ægte styrke kommer indefra.
13.09.2024hair.dk
Ny analyse: 82% af danskerne tror ikke på en bedre fremtid
82 procent af danskerne tror ikke, at samfundet er bedre om 10 år. Det viser nye tal fra Tænketanken INVI. Tallene understreger et problem, vi har haft længe. Det er tid til handling, lyder det fra førende reformekspert og Tænketanken INVI.
Flere relevante filer
Udgiver
Copyright 2023