Magasin

Hair 03.2025

hair.dk

Frisørbranchen i bevægelse: Trends, tendenser og nye initiativer, der sætter retningen

Moden til SS26 handler om at udtrykke sig selv gennem taktile materialer, legende former og en ægte længsel efter det menneskelige. Det samme gælder frisuretrenden til den kommende sæson. Det fornemmede man på Copenhagen Fashion Week, og man fornemmede også, at der sker noget på frisurefronten.

For frisørerne har modeugen også en anden funktion en trends. Det er nemlig vigtigt for frisørerne at vide, hvordan tøjmoden kommer til at tegne sig til den kommende sæson, så de dels kan lade, de frisurer, der klippes i salonen, følge moden, og dels for at have et godt samtaleemne, der kan vendes med kunderne. Og moden er altid relevant.

Det ser man også på de mange nye frisurekollektioner, der nu er klar til at blive præsenteret for frisørerne, og det er skønt at se, at der endnu engang er et fantastisk miks af frisurer, der tangerer sande kunstværker, og frisurer, der direkte kan inspirere frisørerne ude i salonerne i deres daglige arbejde med kunderne.

I dette nummer af hair, har vi også taget en snak med dekoratør Stine Grubbe om, hvordan man for indretningen i salonen til at spille. Ikke så meget selve inventaret, men alt det omkring, det, der skaber stemningen og sætter stilen i salonen.

Det allermest fantastiske ved at arbejde med frisørbranchen er, at den aldrig står stille. Hver gang, man bare blinker med øjnene, er der sket noget nyt, der sætter en ny standard og en ny retning i branchen.

Denne gang har ZENZ lanceret en ny hårfarvekollektion Nordic Shades uden unødig kemi, og Anne-Sophie Skjødt Villumsen mener, at tiden er rigtig nu. ”Bevidstheden hos forbrugerne er stigende. Flere og flere vægter sundhed og fravalg af skadelige indholdsstoffer højt i deres hverdag. Det gælder deres mad, deres tøj, deres vaskemidler – og også deres hårfarve, siger hun.

Et andet nyt tiltag er Nordic Hair Shot Awards. Et nyt nordisk awardshow og fotokonkurrence, der skal samle frisører på tværs af de nordiske landegrænser og give branchen energien tilbage. Bag initiativet står Kasper Thomas og Denis Rasmussen – to ildsjæle med store ambitioner og en kærlighed til kreativt frisørarbejde, og et af omdrejningspunkterne for de to er, at konkurrencen er åben for alle. Fra frisøren, der professionelt med photoshoots til eleven, der har lavet en smuk farve og klip på en kunde.

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at skønhedsbranchen i dag handler om livsstil, identitet og selvomsorg, og at den er drevet af en global forbruger, der vil have mere end bare et produkt. Forbrugerne efterspørger kvalitet, gennemsigtighed og personlig rådgivning. Alt sammen noget, du som frisør har unikke forudsætninger for at levere.

Mere indhold fra os

24.09.2025hair.dk

Magisk Intercoiffure-aften

23.09.2025PARK Styling

Sponseret

Indehavermøde og branchens bedste fællesskab!

23.09.2025hair.dk

Brug af AI er næsten firdoblet

23.09.2025hair.dk

Et nyt nordisk brand med kant og bevidsthed

22.09.2025hair.dk

Få styr på ferieplanlægningen

22.09.2025Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

My.Organics leverer skønhed i storformat

Flere relevante filer

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023