Hair 03.2025
Frisørbranchen i bevægelse: Trends, tendenser og nye initiativer, der sætter retningen
Moden til SS26 handler om at udtrykke sig selv gennem taktile materialer, legende former og en ægte længsel efter det menneskelige. Det samme gælder frisuretrenden til den kommende sæson. Det fornemmede man på Copenhagen Fashion Week, og man fornemmede også, at der sker noget på frisurefronten.
For frisørerne har modeugen også en anden funktion en trends. Det er nemlig vigtigt for frisørerne at vide, hvordan tøjmoden kommer til at tegne sig til den kommende sæson, så de dels kan lade, de frisurer, der klippes i salonen, følge moden, og dels for at have et godt samtaleemne, der kan vendes med kunderne. Og moden er altid relevant.
Det ser man også på de mange nye frisurekollektioner, der nu er klar til at blive præsenteret for frisørerne, og det er skønt at se, at der endnu engang er et fantastisk miks af frisurer, der tangerer sande kunstværker, og frisurer, der direkte kan inspirere frisørerne ude i salonerne i deres daglige arbejde med kunderne.
I dette nummer af hair, har vi også taget en snak med dekoratør Stine Grubbe om, hvordan man for indretningen i salonen til at spille. Ikke så meget selve inventaret, men alt det omkring, det, der skaber stemningen og sætter stilen i salonen.
Det allermest fantastiske ved at arbejde med frisørbranchen er, at den aldrig står stille. Hver gang, man bare blinker med øjnene, er der sket noget nyt, der sætter en ny standard og en ny retning i branchen.
Denne gang har ZENZ lanceret en ny hårfarvekollektion Nordic Shades uden unødig kemi, og Anne-Sophie Skjødt Villumsen mener, at tiden er rigtig nu. ”Bevidstheden hos forbrugerne er stigende. Flere og flere vægter sundhed og fravalg af skadelige indholdsstoffer højt i deres hverdag. Det gælder deres mad, deres tøj, deres vaskemidler – og også deres hårfarve, siger hun.
Et andet nyt tiltag er Nordic Hair Shot Awards. Et nyt nordisk awardshow og fotokonkurrence, der skal samle frisører på tværs af de nordiske landegrænser og give branchen energien tilbage. Bag initiativet står Kasper Thomas og Denis Rasmussen – to ildsjæle med store ambitioner og en kærlighed til kreativt frisørarbejde, og et af omdrejningspunkterne for de to er, at konkurrencen er åben for alle. Fra frisøren, der professionelt med photoshoots til eleven, der har lavet en smuk farve og klip på en kunde.
Der er i hvert fald ingen tvivl om, at skønhedsbranchen i dag handler om livsstil, identitet og selvomsorg, og at den er drevet af en global forbruger, der vil have mere end bare et produkt. Forbrugerne efterspørger kvalitet, gennemsigtighed og personlig rådgivning. Alt sammen noget, du som frisør har unikke forudsætninger for at levere.
Mere indhold fra os
22.09.2025Frisørland Hair and Body Care
Sponseret
My.Organics leverer skønhed i storformat
Og det er ikke bare en trend – det er en genial løsning, der kombinerer funktion, æstetik og ansvarlighed. Så næste gang du står og skal vælge shampoo eller conditioner, så tænk stort. Det betaler sig – på alle måder.
Flere relevante filer
Udgiver
Copyright 2023