Fremtiden for hudpleje er velvære
Hudpleje bevæger sig ud over overfladen og omformer rutiner gennem wellness, livsstil og holistiske skønhedsløsninger. Hudpleje møder livsstil
Foto: 123RF.com
"Den indre skønhedstrend omformer skønhedsindustrien og skaber nye muligheder for mad- og drikkevaremærker til at komme ind på markedet. I takt med at forbrugerne prioriterer wellness, udvides konkurrencelandskabet til ikke kun at omfatte traditionelle skønhedsvirksomheder, men også nye aktører fra sundheds- og wellnesssektoren," bemærker Mintels Senior Beauty and Personal Care Analyst, Reiko Hasegawa, der har lavet undersøgelsen for Beautyworld Middle East 2025, der holdes fra den 27.-29. oktober i Dubai World Trade Center.
Som et resultat af det begynder forbrugerne at se hudpleje som mere end den creme, de anvender. Halvdelen af de italienske forbrugere siger, at de har ændret deres livsstil til gavn for deres ansigtshud i de sidste 12 måneder, mens 55 % af de saudiarabiske og 53 % af de indiske forbrugere er meget enige i, at en sund kost spiller en lige så vigtig rolle som skønhedsprodukter i at forbedre skønheden.
Holistiske løsninger på vej frem
Mærker reagerer på denne sammenhæng mellem kost og hudpleje, og flere og flere forbrugere anerkender, at kosttilskud er gavnlige, især i Asien og Stillehavsområdet og Mellemøsten. I Vietnam tog 47 % af forbrugerne skønhedstilskud i de sidste tre måneder (marts 2025) sammenlignet med 29 % i Kina og 21 % i USA.
I takt med at forbrugernes livsstil og hudpleje i stigende grad krydser hinanden, åbner mærker, der omfavner holistiske løsninger, op for nye muligheder på tværs af wellness, kosttilskud og skønhed.
Men hvordan former fremkomsten af indre skønhed og holistisk velvære den globale hudplejeindustri? Det kan man få en større indsigt i i Mintels fulde rapport her.