Direkte-til-forbruger er det nye ”sort”

D2C er det nye, men det kræver, at man har styr på sin logistik for at det kan lade sig gøre, og ikke mindst for at man får det optimale ud af det. Droppery har specialiseret sig i netop D2C-løsninger, og CEO og grundlægger Marco Mulder fortæller, at man lige nu ekspanderer kraftigt, og at målet er at nå ud i hele Europa.

Foto: 123RF.com

25.09.2024

Pia Finne, hair.dk

”Droppery optimerer kontinuerligt direkte-til-forbruger (D2C) forsyningskæden for leverandører og forhandlere i design- og møbelindustrien. Det Amsterdambaserede firma hjælper leverandører og forhandlere med at skalere op ved at forenkle logistikken og dermed fremme salg over grænserne. "Det opnår vi ved at tilbyde en omfattende pakke af tjenester", forklarer grundlæggeren og CEO Marco Mulder, og han tilføjer, at man netop nu accelerer med 20+ nye partnere, og at man dermed bevæger sig fremad mod næste skridt.

Droppery’s mål er at sikre en gnidningsløs integration af produkt-synkronisering, lagerstyring i realtid og automatiseret ordrebehandling, forklarer Marco Mulder, og han forklarer, at løsningen herudover gør det muligt for grossister, leverandører og brands at aktivere en ny forhandlerkanal. 

Teamet bag Droppery. Foto: Droppery

”For Droppery er det afgørende, at leverandører og brands altid har friheden til at vælge, hvem de ønsker at samarbejde med. Derfor tilbyder vi også flere logistikløsninger, så leverandører ikke behøver at ændre deres arbejdsmetoder, samtidig med at de kan drage fordel af hjemmeleverancer”, siger han.

Og branchen har taget Droppery til sig, og senest er der etableret samarbejder med internationale partnere bl.a. Zuiver Group, De Eekhoorn, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art, Stalux, Must Living, it's About RoMi, Present Time og Light & Living.

International ekspansion 

For mange virksomheder kan det være udfordrende at gå ind på et ukendt marked. 

”For leverandører, der ønsker at udvide til nye regioner, tilbyder Droppery en komplet service på tværs af grænser. På den måde sigter vi mod at støtte vores kunder i at nå flere internationale kunder og øge deres salg over grænserne”, fastslår Marco Mulder.

Droppery er i øjeblikket aktiv i 18 lande, men planlægger at udvide yderligere og fremme flere samarbejder. 

"Vores mål er at levere i hele Europa, og vi er altid åbne for nye logistikpartnere, der ønsker at vokse med os", forklarer Marco Mulder.

Han understreger, at netop fleksibilitet for leverandører og forhandlere er utroligt vigtige elementer.

Selv brands og leverandører, der ikke umiddelbart er gearet til hjemmeleverancer, finder en løsning, der passer dem med Droppery. 

”Vi stræber kontinuerligt efter at fremme effektiviteten ved at springe et eller flere trin i forsyningskæden over, og med den tilgang skabes en bæredygtig ordrebehandlingsprocedure”, forklarer Marco Mulder.

Specifikt for denne gruppe tilbyder virksomheden forskellige løsninger:

  • Leverandøren sender selv direkte til forbrugeren.
  • Leverandøren sender sine kollektioner til Dropperys lager i Amsterdam. Droppery forbereder tilpassede ordrer til forhandleren og sender direkte til forbrugeren.
  • Leverandøren forbereder ordren til afhentning. Droppery indsamler ordrerne fra leverandøren og håndterer levering til slutkunden gennem en af sine logistikpartnere.

"I tilfælde af mulighed 2 eller 3 fakturerer vi forhandleren direkte, hvilket minimerer yderligere administrative opgaver for leverandøren. Dermed behøver leverandøren ikke at foretage ændringer i deres interne processer for at kan drage fordel af forbrugerlevering og ride med på D2C-bølgen”, slutter Marco Mulder".

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Optimer din forretning

Detailhandlen står over for unikke udfordringer og muligheder i en tid præget af digital transformation og ændrede forbrugerpræferencer. Det handler det om at være på forkant med de nyeste tendenser og holde øje med den udvikling, der hele tiden sker inden for både forretningsdrift og ledelse. For optimeres forretningen, og forbedres kundeoplevelsen, øges salget og indtjeningen.

Relateret indhold

14.01.2025hair.dk

Alt for få SMV’er har en plan

13.01.2025PARK Styling

Sponseret

Salon Søndergade går med i frisørfællesskab

13.01.2025hair.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

10.01.2025hair.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

10.01.2025hair.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025hair.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025hair.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

02.01.2025hair.dk

Fuldt fokus på EU’s konkurrenceevne

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023