Deinfluencing er det nye buzzword

Deinfluencing genopretter autenticiteten i hår- og skønhedsindustrien

Foto: 123RF.com

Gennem historien har frisører været drevet af trends. I de senere år spiller influencere på de sociale medier en stadig større rolle. Men nu ændrer en ny bevægelse den måde, vi ser på og påvirkes af influencerne: deinfluens, lyder det i Hairdressers Journal.

Den modtrend, der vinder frem på platforme som TikTok, er et modsvar til de overhypede produkter og urealistiske skønhedsstandarder og i stedet for indflydelse handler det om ærlighed. Men er det et viralt buzzword eller et skift, der kan omdefinere tillid og gennemsigtighed i frisørbranchen? For frisører og salonejere kan det signalere en tilbagevenden til en tidn, hvor det handler om at anbefale, hvad der rent faktisk virker, ikke hvad de trender lige nu. For kunderne giver det e klarere og mere autentisk billede, når det kommer til produkter, behandlinger og om at sætte realistiske forventninger.

Både kunder og frisører overvejer i stigende grad, hvordan og hvor de bruger deres hårdt tjente penge og de vælger, hvilke brands, de vil købe ind i. 

I en verden, hvor kunderne værdsætter autenticitet mere end nogensinde, er det ikke længere nok at promovere den nyeste trendy serum eller stylingværktøj. Frisører bliver opfordret til at opføre sig mindre som brandambassadører og mere som betroede rådgivere.

For mange frisører er det et befriende skift. Det giver dem mulighed for at fokusere på, hvad der rent faktisk leverer resultater i stolen, i stedet for at jagte algoritmen. I stedet kan de være mere selektive og arbejde med brands, der stemmer overens med deres værdier, deres salons etos og vigtigst af alt, deres kunders behov, skriver Hairdressers Journal.

For frisører og kunder vil denne ændring skabe en dybere tillid til brandsamarbejder, der kommer fra et sted med autenticitet, ikke kun indflydelse. Brands, der værdsætter langsigtet tillid frem for kortsigtet rækkevidde, samarbejder med fagfolk, der er åbne om både deres produkters styrker og begrænsninger, og det nye niveau af gennemsigtighed kan helt sikkert opbygge mere troværdighed for alle involverede. Deinfluencing handler om at flytte magten tilbage til de professionelle, så de kan opbygge tillid hos deres kundekreds og vælge samarbejder baseret på integritet, ikke algoritmer.

hair.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

Relateret indhold

31.10.2025PARK Styling

Sponseret

Succesfuld inspirationsaften med Artdirectors Wicki og Jesper Buch

29.10.2025PARK Styling

Sponseret

Lena har samlet over 470.000 kroner ind til Kræftens Bekæmpelse

28.10.2025hair.dk

Fremtidens kundeoplevelse er fygital: Når frisørens personlighed møder dataens præcision

21.10.2025hair.dk

Julen er mere end klip og farve: Skab stemning og oplevelse i salonen

21.10.2025Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Effektivitet og elegance i én lille fætter

07.10.2025Icon Hair

Sponseret

Icon Hair bliver forhandler af FRAMAR

07.10.2025hair.dk

Når kærligheden til faget holder håbet i live

06.10.2025Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Nøglen til en lang og sund karriere i frisørfaget

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023