Deinfluencing er det nye buzzword

Deinfluencing genopretter autenticiteten i hår- og skønhedsindustrien

Foto: 123RF.com

Gennem historien har frisører været drevet af trends. I de senere år spiller influencere på de sociale medier en stadig større rolle. Men nu ændrer en ny bevægelse den måde, vi ser på og påvirkes af influencerne: deinfluens, lyder det i Hairdressers Journal.

Den modtrend, der vinder frem på platforme som TikTok, er et modsvar til de overhypede produkter og urealistiske skønhedsstandarder og i stedet for indflydelse handler det om ærlighed. Men er det et viralt buzzword eller et skift, der kan omdefinere tillid og gennemsigtighed i frisørbranchen? For frisører og salonejere kan det signalere en tilbagevenden til en tidn, hvor det handler om at anbefale, hvad der rent faktisk virker, ikke hvad de trender lige nu. For kunderne giver det e klarere og mere autentisk billede, når det kommer til produkter, behandlinger og om at sætte realistiske forventninger.

Både kunder og frisører overvejer i stigende grad, hvordan og hvor de bruger deres hårdt tjente penge og de vælger, hvilke brands, de vil købe ind i. 

I en verden, hvor kunderne værdsætter autenticitet mere end nogensinde, er det ikke længere nok at promovere den nyeste trendy serum eller stylingværktøj. Frisører bliver opfordret til at opføre sig mindre som brandambassadører og mere som betroede rådgivere.

For mange frisører er det et befriende skift. Det giver dem mulighed for at fokusere på, hvad der rent faktisk leverer resultater i stolen, i stedet for at jagte algoritmen. I stedet kan de være mere selektive og arbejde med brands, der stemmer overens med deres værdier, deres salons etos og vigtigst af alt, deres kunders behov, skriver Hairdressers Journal.

For frisører og kunder vil denne ændring skabe en dybere tillid til brandsamarbejder, der kommer fra et sted med autenticitet, ikke kun indflydelse. Brands, der værdsætter langsigtet tillid frem for kortsigtet rækkevidde, samarbejder med fagfolk, der er åbne om både deres produkters styrker og begrænsninger, og det nye niveau af gennemsigtighed kan helt sikkert opbygge mere troværdighed for alle involverede. Deinfluencing handler om at flytte magten tilbage til de professionelle, så de kan opbygge tillid hos deres kundekreds og vælge samarbejder baseret på integritet, ikke algoritmer.

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

18.06.2025BIOSTHETIQUE A/S

Sponseret

La Biosthétique – Et partnerskab med hjerte, faglighed og bæredygtighed

18.06.2025hair.dk

Deinfluencing er det nye buzzword

16.06.2025hair.dk

Ingredienser og AI

13.06.2025hair.dk

Funktionelle ingredienser i kosmetik

03.06.2025Just Add People

Sponseret

NYHED: Shampoohylder

20.05.2025Just Add People

Sponseret

Børnepude vs. seniorpude 🥊

20.05.2025Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Forårsudsalg med kæmpe besparelser

20.05.2025hair.dk

Jeg ville skabe en salon med ro og nærvær

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023