Vi er dygtige til at være innovative

Thomas Trontveit har udviklet et koncept, der gør det muligt også for mindre frisører at få deres egen produktlinje. ”Dermed elimineres konkurrencen fra nettet, og man får et supergodt markedsføringsværktøj, for kunden bliver mindet om salonen, hver gang der vaskes hår”, siger Thomas Trontveit.

Udover Attitude by Trontveit har Trontveit også forhandlingen af Emme Diciotto samt Salon Ambiente inventar. ”Så vi kan præsentere frisørerne for en one-stop-shopping oplevelse til salonen”, siger Thomas Trontveit Jensen.. Foto: Trontveit

”Vi laver private label-produkter til flere store firmaer i ind- og udland, og det satte tankerne i gang: Hvorfor skal de mindre frisører ikke også have muligheden for at have deres eget logo på shampooen og conditioneren på hylderne? For med det er der pludselig ingen konkurrence fra hverken andre frisører eller fra nettet”. Sådan lyder det fra Thomas Trontveit Jensen fra Trontveit. 

Ideen fik han for nogle år siden, og siden har den rumsteret i baghovedet, indtil den nu er en realitet. 

Skal man have lavet son egen serie private label-produkter i f.eks. Italien, skal man købte 5000-10.000 enheder. Det betyder ganske naturligt, at man skal have en vis størrelse for at have en produktserie, man kan kalde sin egen. 

”Vi har udviklet et system, hvor vi bruger den samme shampoo og conditioner, samme flaske og samme duft, men hvor labels er forskellige og trykt med salonens logo”, forklarer Thomas. Så designet er med andre ord ens – logoet er forskelligt. Og derfor kan frisørerne også købe ned til 100 shampooer og 50 conditioners med eget logo. 

Thomas er ikke i tvivl om, at det giver salonerne en fordel at kunne sælge produkter med eget logo. 

”Når en kunde bliver klippet, fortæller frisøren ofte om en shampoo, der er den helt rigtige til kundens hår. Men allerede i stolen hos frisøren, googler kunden produktet og køber det hos Nicehair.dk eller en anden webshop frem for i salonen. Er der eget logo på produktet, bliver det pludselig et produkt, kun du har, og dermed er det noget unikt, der ikke kan købes på nettet”. 

Og han ser endnu en fordel, når kunden køber produktet med hjem. ”For hver gang håret vaskes, får kunden samtidig en reminder om, hvem hans eller hendes frisør er. Det skaber en større tilknytning og loyalitet”. 

Thomas Trontveit i produktionen, hvor produkterne fyldes på flaske.. Foto: Trontveit

”Gratis” markedsføring 

Thomas kalder produkterne med eget logo for rigtig god markedsføring, og for 6000 kr. som pakken med shampoos og conditioners koster, får man i hvert fald ikke meget annonce i den lokale avis, som han siger det. Og herudover tjener man naturligvis også penge på produkterne. 

Som Thomas fortæller, har han fiflet med ideen i et par år. ”Vores udfordring har ikke været emballagen og produktet, men at få printet etiketterne, for typisk er der et mindsteoplag på 2500 stk. Nu har vi dog fundet en partner, der har indvilliget i at trykke et mindre antal, når vi samler bestillingerne, så det kun er logo’et, der skal skiftes ud undervejs”. 
De produkter, der er valg, er en fugtgivende shampoo og en all-round balsam. Og produkterne er cruelty-free. Serien er allerede udbygget med en håndsæbe, der også kan bruges i andre typer virksomheder end hos frisører. Bl.a. fortæller Thomas, at den bruges af håndværkere som en gave, de efterlader hos kunden, når de forlader et veludført job. 

Sådan ser emballagen ud før frisørens logo kommer på.. Foto: Trontveit

13 år med hårprodukter 

Thomas Trontveit Jensen etablerede Trontveit i 2010 som en traditionel distributionsvirksomhed, men det har dog hele tiden været planen også at have egne varemærker i sortimentet. 

”Vi begyndte med tre vokse fra Australien, men da vi lancerede vores egen serie, Attitude by Trontveit, der i dag rummer alt fra shampoo til conditioners og stylingprodukter, gik vi hurtigt fra at være en lille virksomhed til at være et mellemstort firma. I 2015 solgt vi vores andel af private label-firmaet, og startede op for og selv i Klarup”, fortæller Thomas.  

Siden private label-delen af forretningen blev etableret, er den vokset støt, og i dag er der to medarbejdere, der udelukkende er tilknyttet den, og fra at have to-tre kunder har man i dag 13-14 virksomheder, der får sine produkter fremstillet hos Trotveit. 

”Sidste år købte vi en ny bygning på 800 kvm, som vi har renoveret, og hvor vi i dag har produktion og lager”, siger Thomas og tilføjer, at man af EU Business News er kåret til Europas bedste haircare distributør tre år i træk – senest i 2023. ”Vi er dygtige til at være innovative”, siger han. 

Udover Attitude by Trontveit har Trontveit også forhandlingen af det italienske brand Emme Diciotto, ligesom man har eneforhandling på Salon Ambiente inventar. ”Så vi kan præsentere frisørerne for en one-stop-shopping oplevelse til salonen”. 

I dag har Trontveit godt 830 aktive kunder med saloner i alle størrelser samt skoler.  

”Virksomheden har udviklet sig meget over årene. Det er dejligt at se, at tingene vækster og ikke mindst at udviklingen holder”, fastslår Thomas, og han slutter af med at fortælle, at salg af produkter tegner sig for langt den største del af omsætningen med 37 pct. af eksportsalget til 14 lande. ”Men vores privat label-forretning er den med den hurtigste vækst lige nu”. 

Relateret indhold

04.10.2024hair.dk

The Dollhouse

03.10.2024hair.dk

Internationalisering: 5 vigtige overvejelser når du vil ind på nye markeder

02.10.2024hair.dk

Få styr på den sidste ferieplanlægning inden nytår

01.10.2024hair.dk

Knap 4 ud af 10 af alle køb er impulskøb

30.09.2024PARK Styling

Sponseret

Fejrer 20 år: "Vi kan ikke konkurrere på priserne, men det kan vi på det faglige og servicen"

30.09.2024hair.dk

Bliv klar til Black Friday – også som B2B’er

30.09.2024hair.dk

AI i øjenhøjde

30.09.2024hair.dk

Organisationer i fælles opråb mod bl.a. Temu

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle
Frisørland Hair and Body Care
Kursus
CUTTING CLASS // Cutting with confidence

CUTTING CLASS - CUTTING WITH CONFIDENCE. SPENDRUP - DIT HÅR ER PERSONLIGT! OPLEV KLIPNINGER I ET TRYGT UNIVERS, HVOR DER SÆTTES FOKUS PÅ DIN PERSONLIGE UDVIKLING OG MØDER DIG DER HVOR DU ER. I en behagelig atmosfære skabes magien og udviklingen til læring. Gennem dagen arbejdes der hands-on med personlig stil, og der kredses om detaljen. Målet er at motivere og øge din arbejdsglæde, samt styrke dine færdigheder, så du undgår at gentage dig selv i dit arbejde. Bettina fra Frisør Spendrup sørger for en givende dag med klip af personlig model, og brugbare nyfortolkninger af klassiske klippeteknikker. Kl. 09.00 - 16.00. Pris 2.495 kr. inkl. frokost. Eget værktøj og modeller skal medbringes: 1 model formiddag samt 1 model efter frokost.

Dato

16.09.2024

Tid

09:00

Sted

Odense

PARK Styling
Kursus
MESTRER STORE FARVEBEHANDLINGER MED CASPER HUSTED

Er du passioneret omkring store farvebehandlinger og ønsker at forfine dine færdigheder? Så er Casper Husted’s farvekursus det ideelle for dig.

Dato

16.09.2024

Tid

10:00

Sted

København

Frisørland Hair and Body Care
Kursus
CUTTING CLASS // Cutting with confidence

CUTTING CLASS - CUTTING WITH CONFIDENCE. SPENDRUP - DIT HÅR ER PERSONLIGT! OPLEV KLIPNINGER I ET TRYGT UNIVERS, HVOR DER SÆTTES FOKUS PÅ DIN PERSONLIGE UDVIKLING OG MØDER DIG DER HVOR DU ER. I en behagelig atmosfære skabes magien og udviklingen til læring. Gennem dagen arbejdes der hands-on med personlig stil, og der kredses om detaljen. Målet er at motivere og øge din arbejdsglæde, samt styrke dine færdigheder, så du undgår at gentage dig selv i dit arbejde. Bettina fra Frisør Spendrup sørger for en givende dag med klip af personlig model, og brugbare nyfortolkninger af klassiske klippeteknikker. Kl. 09.00 - 16.00. Pris 2.495 kr. inkl. frokost. Eget værktøj og modeller skal medbringes: 1 model formiddag samt 1 model efter frokost.

Dato

17.09.2024

Tid

09:00

Sted

København

PARK Styling
Kursus
MESTRER STORE FARVEBEHANDLINGER MED CASPER HUSTED

Er du passioneret omkring store farvebehandlinger og ønsker at forfine dine færdigheder? Så er Casper Husted’s farvekursus det ideelle for dig.

Dato

17.09.2024

Tid

10:00

Sted

Kolding

Hair Couture Nordics
Kursus
REVERSE Balayage

Vil du lære at mestre enkle teknikker, der skaber effekter og dimensioner i det lyse hår? Så er Reverse balayage kurset løsningen. En omvendt balayage laves i det lyse hår, eller til de kunder, der plejer at få highlights, og ønsker et mere naturligt resultat. Det giver den samme effekt som, hvis du har lysnet på kundens naturlige hår.

Dato

18.09.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
WOMENS HAIR couture

Weekend kursus | Dameklip | Look and Learn & Hands-on

Dato

19.09.2024

Sted

Ann Leivsgard. Knabrostræde 1A, st.th, 1210 København

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023