Fra ideer til innovation
Cosmoprof podcast fejrer 12 måneder med inspirerende interviews
Foto: Cosmoprof
Denne måned fylder CosmoFactory – fra ideer til innovation, den ugentlige podcast produceret af Cosmoprof Worldwide Bologna med skønhedsindustriens ekspert Deanna Utroske som vært 1 år.
Stemmer fra hele branchen og direkte fra messegulvet CosmoFactory – fra ideer til innovation blev lanceret den 6. juni 2024, og i de første 12 måneder er der blevet udgivet 55 episoder med gæster fra globale mærker, herunder L'Oréal, Revlon, Shiseido's Gallinée Microbiome Skincare, Anastasia Beverly Hills og goop; fra forandringsskabende indie-mærker som Nopalera, Small Wonder og Beauty Kitchen; fra brancheførende producenter som Ancorotti Cosmetics, Intercos Group, Colep, Martha Tilaar Group og O-PAC; fra emballageleverandøren Aptar og børsteproducenten Anisa International; fra duftproducenter, herunder Arabian Oud, Scentmate af dsm-firmenich og BellaVita; fra ingrediensinnovatører som P2 Science, Organic Bioactives, Avant og Cambrium; fra skønhedsteknologiledere, bæredygtighedseksperter, trendprognosefirmaer og mere. Cosmoprof Worldwide Bologna har i over 50 år været den eneste messe dedikeret til alle sektorer af kosmetik-, personlig pleje- og duftindustrien og er nu den eneste skønhedsbranchemesse, der er vært for en ugentlig podcast, somholder den globale industri informeret, inspireret og forbundet hele året.
En dynamisk del af den prestigefyldte messe
De første episoder blev optaget live i CosmoFactory-optagekabinen på Cosmopack 2024; og igen i år interviewede Utroske næsten 10 brancheeksperter live på Cosmopack-messegulvet. Cosmopack, messen på udbudssiden, der er samlokaliseret med Cosmoprof Worldwide Bologna, er stedet, hvor deltagerne opdager det bedste og nyeste inden for formularer, kontrakt- og private label-fremstilling, emballering, ingredienser, råvarer, duftinput og dufthuse samt det mest omfattende udstillingsvindue for fremstillings- og emballeringsmaskiner i skønhedsindustrien.
"Cosmopack-udstillere og delegerede driver branchen fremad," siger Antonia Benvegnù, salgschef Cosmopack hos BolognaFiere Cosmoprof.
Foto: Cosmoprof
"Cosmopack er stedet, hvor ideer bliver til virkelighed, vuggen for innovation og kreativitet inden for skønhed. Hvis du leder efter, hvad der er det næste i kosmetikindustrien, er Cosmopack stedet at være".
Og hun beskriver "CosmoFactory – fra ideer til innovationspodcast som en platform, hvor vores fællesskab, herunder professionelle, der endnu ikke har været til showet, kan engagere sig og holde sig informeret, opdage de nyeste teknologier og avantgarde-løsninger og blive inspireret af engagerende oplevelser – uanset hvor de er."
Forbindelse og inspiration fra hele verden
Teamet hos Cosmoprof Worldwide Bologna udviklede CosmoFactory (i samarbejde med Utroske) som en mulighed for branchen til at holde kontakten hele året rundt, og for at mødes for at høre tankevækkende samtaler og opdage, hvordan ideer bliver til skønhedsindustrien – og ændre innovationer. Lytterne har downloadet CosmoFactory – fra ideer til innovation fra mere end 100 lande rundt om i verden.
"Jeg vil gerne tro, at mit arbejde gennem årene og her som vært for CosmoFactory-podcasten skaber plads til flere menneskers stemmer, til en rigere dialog, til en fyldigere, mere informativ, mere gennemsigtig og mere inkluderende samtale i vores branche," siger CosmoFactory-vært Deanna Utroske.
CosmoFactory Podcast-samtaler fortsætter
Efterhånden som podcasten bevæger sig ind i et andet år, giver CosmoFactory – fra ideer til innovation plads til flere stemmer. Nye episoder inkluderer et interview med Kalindi Mehta om augmented intelligence (AI) og forbrugerindsigt. Kalindi er Global Vice President for Consumer Foresight & Predictive Analytics hos The Estée Lauder Companies; og hun er så oprigtigt begejstret for sit arbejde. Utroske vil også tale med den meget kreative Anna Blasco Salvat fra Tyskland-baserede ARTDECO Cosmetics om brandkunst, neuromarketing og meget mere. Og der er et afsnit med både parfumør Arnaud Winter og duftkemiker Pedro da Costa fra det amerikanske dufthus Cosmo International. Dette interview vil fokusere på den stigende efterspørgsel efter vandbaseret duft, og hvordan virksomheder som Cosmo International har udviklet nye duftbærerteknologier for at imødekomme skiftende brancheprioriteter.
En ny episode af den ugentlige podcast CosmoFactory – fra idéer til innovation er tilgængelig hver tirsdag på Apple Podcasts, Spotify og alle andre steder, hvor du lytter til podcasts. Du kan finde flere oplysninger https://www.cosmoprof.com/en/events/special-projects/cosmofactory/