Vil du tilbyde ”stille” behandlinger?
56% af frisørerne foretrækker "stille" behandlinger, viser en undersøgelse, og 53% af kunderne er enige. Det skriver Hairdressers Journal.
56% af frisørerne foretrækker "stille" behandlinger, viser en undersøgelse, og 53% af kunderne er enige. Det skriver Hairdressers Journal.
Hvad mere er, at tilbyde det som en mulighed kan skabe et indtægtsforøgelse på 25% til branchen, da flere kunder i undersøgelsen nævnte, at de ville booke flere tilbagevendende besøg, hvis en stille aftale kunne garanteres.
Ripe Hair & Beauty lavet et rundspørge blandt 2000 forbrugere og 100 freelance- og salonfrisører i Storbritannien for at sammenligne, hvordan begge parter opfatter saloninteraktioner på tværs af en række forskellige områder.
Undersøgelsen viste, at kun 44% af frisørerne og 47% af kunderne sagde, at de hellere ville have en samtale, mens de sad i stolen, mens mange andre foretrækker afslapningen, der følger med en stille service.
Resultaterne kommer efter nyhederne om, at antallet tavse tjenester er stigende, og at flere kendte saloner introducerer konceptet som reaktion på en øget efterspørgsel fra forbrugerne.
Mange har også fremhævet, at den traditionelle ”chatty” frisørsalonaftale kan være overvældende for neurodiverse klienter eller dem med social angst, der er blevet mere udbredt siden pandemien.
Afgørende for branchen sagde kunderne, at de ville booke oftere, hvis ”stille” muligheder var tilgængelige, og resultaterne at undersøgelsen viste, at antallet af tilbagevendende besøg i gennemsnit kunne stige med ca. 1,7 gange pr. kunde pr. år - en stigning på 25%, lyder det i Hairdressers Journal.
Alt i alt ser det ud til, at flere både kunder og frisører foretrækkede stille behandlinger, så måske er det tid til også at tilbyde det til dine kunde?