Velkommen til hair og hair.dk

”Vi vil være frisør- og beautybranchens nye medie, og en ”datingkanal” for læsere og annoncører”, siger adm. direktør i Horisont Gruppen, Rasmus Brylle. Og missionen er klar: ”Vi vil give branchen muligheder for at drive en bedre forretning, og vi vil være et nyt, fælles mødested, hvor man kan få og give inspiration til hinanden”.

Foto: Horisont Gruppen

16.04.2023

Pia Finne, hair.dk

”Frisør- og beautybranchen i Danmark mangler et medie, der kan favne trends og tendenser, som kan inspirere branchens aktører til at blive den bedste udgave af dem selv, og som kan give masser af input omkring alt fra nye produkter til salondrift. I princippet alt det, der kan gøre hverdagen både lettere og sjovere”. Det siger Rasmus Brylle, adm. direktør i Horisont Gruppen, som står bag det nye hair. Og han opfordrer alle i branchen til at tilmelde sig det ugentlige nyhedsbrev på adressen hair.dk.  

”Vi så ganske enkelt et hul i markedet, og dermed en mulighed for at give branchen et nyt, spændende medie, der med fysiske magasiner såvel som en onlineplatform fremadrettet vil være stedet, hvor inspiration og ny viden hentes”. 

hair vil, som Horisont Gruppens øvrige medier være drevet af en fagredaktion, men samtidig løftes det af markedets aktører, der skal være med til at sætte agendaen for branchen og dermed for hair. 

”Vores mission er klar; Vi vil give branchen muligheder for at drive en bedre forretning, og vi vil være et nyt, fælles mødested, hvor man kan få og give inspiration til hinanden. Vidensdeling er en vigtig del af enhver branche, og som det er lige nu, er der rent faktisk ikke nogen medieplatform, hvor skønhedsbranchen kan dele deres viden”, slår Rasmus fast. 

Han kalder hair for en datingkanal for læsere og leverandører. Men samtidig vil hair gøre en stor indsats for at formidle tendenserne i branchen, både når det gælder det forretningsmæssige og de trends, der er indenfor den mere kreative del af branchen nemlig farver og stil. 

”At være frisør er et kreativt håndværk. Derfor vil vi gøre, hvad vi kan for at følge og videreformidle de nyeste strømninger i tiden både nationalt og internationalt fra blandt andet de store messer som Salon International. hair skal med andre ord være endnu et kreativt værktøj i værktøjskassen til glæde og gavn for alle”. 

 

”Vores mission er klar; Vi vil give branchen muligheder for at drive en bedre forretning, og vi vil være et nyt, fælles mødested, hvor man kan få og give inspiration til hinanden. Vidensdeling er en vigtig del af enhver branche, og som det er lige nu, er der rent faktisk ikke nogen medieplatform, hvor skønhedsbranchen kan dele deres viden”

Rasmus Brylle

Fakta

I 2023 udkommer hair med fire udgivelser til alle landets  frisører. Herudover vil der blive udsendt et ugentligt nyhedsbrev fra hair.dk. Onlineplatformen opdateres dagligt med nyt fra branchen, ligesom Hair.dk også fremadrettet vil være stedet, hvor salonerne kan finde deres nye medarbejdere, og hvor medarbejderne kan finde deres nye arbejdsplads. 

Teamet bag Hair.dk

Horisont Gruppen står bag 

Horisont Gruppen er bestemt ikke nogen novice, når det handler om at skabe og udgive mediekoncepter. 

Mediehuset har eksisteret i mere end 30 år og står bag en række andre branchefællesskaber; Designbase.dk, CSR.dk, SCM.dk og Installator.dk”, hvor man har skabt velfungerende mediekoncepter på en samlet medieplatform der håndterer både print, online, nyhedsbreve og podcasts. 

”Horisont Gruppens målsætning bygger på vores forståelse af mediernes nye virkelighed. For det første, at de traditionelle af slagsen er under pres, fordi de har svært ved at skabe identifikation og tilhørsforhold for læserne og dermed også for annoncørerne. For det andet, at på især nicheområder, som eks. frisørbranchen kan læsere og annoncører være mindst lige så godt orienteret som redaktørerne, og på den måde kan de have meget at byde på.”, forklarer Rasmus. 

Han fortæller videre, at netop derfor skal hairs tilbud til markedet være et uafhængigt community, der udgives i et kontrolleret samarbejde mellem redaktionen, læserne og annoncører. ”De skal udgøre et fællesskab, en slags stamme, man kan være medlem af, og hvor man kan få og give inspiration og viden”. 

Med det nye hair vil Horisont Gruppen repræsentere nogle af de nyeste strømninger inden for måden at udvikle og drive medier på – både redaktionelt og i forhold til forretningsmodellen.  

”Det er og bliver meget, meget spændende”, siger han og slår fast, at den nye hair-platform skal være både billedbåret og funktionel, og selvfølgelig skal den kunne læses på tværs af devices: mobiltelefon, online og fysisk. Målet med magasinet er at skabe et så inspirerende produkt, at det kan ligge fremme i landets saloner til inspiration for både de professionelle og kunderne. 

Relateret indhold

22.05.2024hair.dk

Nye værktøjer gør ESG-rapportering til en vækstmotor

21.05.2024hair.dk

80'er reboot: Permanent vender tilbage

16.05.2024hair.dk

Et skridt på vejen mod fair konkurrence: Temu anklages for at manipulere kunderne

13.05.2024hair.dk

Søg kapital til din virksomhed

10.05.2024hair.dk

Butikstyverier i stigning

09.05.2024hair.dk

Mere lovgivning for nethandel unødvendig

08.05.2024hair.dk

Affaldssortering: Hvem har ansvaret i butikken

06.05.2024hair.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023