Sådan skiller du dig ud fra konkurrenterne

Som tiden er idag må man som frisørsalon at skille sig ud fra konkurrenterne. Det handler om at få hver klient til at føle sig som en VIP og om at skabe loyale kunder, der kommer tilbage for at få netop din service.

Foto: 123rf.com

17.05.2023

Pia Finne, hair.dk

Få din klient til at føle sig som den vigtigste person i rummet. Det er et rigtig godt råd, når det handler om at skille sig ud fra konkurrenterne og fastholde kunderne. Og netop dét at skille sig ud, er vigtigt, hvis man skal drive en god salon i denne tid, hvor kunderne er tilbageholdende og ser på, hvad og hvor de får mest for pengene. 

Derfor skal hver eneste kunde, der går gennem din salondør, skal føle sig som dagens vigtigste kunde. Det begynder med modtagelsen, der skal være smilende og indbydende, og så er det en god idé, hvis man har sat sig lidt ind i kunden, inden vedkommende kommer ud, så man kan referere til sidste besøg – både på professionelt og personligt plan. 

For spørger man eksempelvis, hvordan de oplevede de produkter, de købte sidst, og nød de for eksempel deres ferie i Italien? o.s.v. vil man øjeblikkeligt få klienten til at føle sig som en del af salonfamilien, og man vil sende et signal om et afslappet men også professionelt miljø. Vigtigt er det også at have et behageligt venteområde, hvor kunden kan fornemme salonstemningen". 

Bliv socialt kyndig 

Sociale medier spiller en stor rolle i forhold til at få at få din salon til at skille sig ud. For mange kunder benytter i dag de sociale medier til at tjekke en salon og det arbejde, de udfører, ud. Derfor skal der arbejdes med alt fra informative og innovative feeds, der viser din salons identitet gennem videoer, før og efter billeder, kundeanmeldelser, trendbilleder og produktanbefalinger, mens du tilføjer nogle personlige elementer ved at introducere dit team og deres styrker.  

Det er også vigtigt, at du engagerer dig med sine følgere. Sørg for at fokusere på at fremvise dine salonanmeldelser på dit websted, sociale medier og e-mail-kampagner. 

Hold kontakten 

Effektiv markedsføring som at e-maile kunder for at holde dem i loopet med, hvad frisørerne i salonen laver, er en fantastisk måde at kommunikere med kunden på, uanset om det er et månedligt nyhedsbrev for at fortælle dem, hvilke konkurrencer, du har deltaget i eller vundet, eller om det er for at belønne dem med henvisningsrabatter eller en ”fødselsdagsgave”, der i øvrigt også er en fantastisk måde at vise dit engagement i kunden på, og samtidig på den lange bane sikre en kundeloyaliteten. Online tilbud især i denne tid vil få din kunde til at føle sig værdsat og forhindre dem i at se på billigere produktmuligheder eller på andre saloner, der måske er billigere end du er.  

Belønningsordninger er vigtige i forbindelse med bl.a. ombooking og anbefaling af en ven. Desværre er der ikke mange saloner, der tilbyder studierabat, men ved at implementere det, kan det rent faktisk skabe en ny kundekreds i salonen. Så det er også værd at tænke over. 

Relateret indhold

23.04.2024hair.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

23.04.2024hair.dk

Skønhed, æstetik og bæredygtighed

18.04.2024hair.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024hair.dk

Digital bogføring: det skal du vide

17.04.2024hair.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

16.04.2024hair.dk

Dansk Erhverv kalder på regulering for Temu

15.04.2024hair.dk

Nye værktøjer gør ESG-rapportering til en vækstmotor

12.04.2024hair.dk

Undgå cyberangreb med ny varslingstjeneste

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle
FRISØRLAND.DK
Kursus
Let There Be Light // Frisørland kursus

Et kursus, hvor vi skal have blondinerne frem i bussen. Der bliver fokuseret på teknikker, fra store til små blonderinger, som kan mixes og matches med evo's produkter. Du kommer til at mestre lysningsprocesser, beizestyrker, glossinger og nye evo teknikker, som du kan tage med tilbage, og anvende i salonen allerede i morgen. Vi byder velkommen til Simone Høj, som har arbejdet på højt internationalt niveau og Peter Holt, Frisørlands dygtige tekniker. Pris er inkl. frokost.

Dato

22.04.2024

Tid

09:00

Sted

Viborg

FRISØRLAND.DK
Kursus
Let There Be Light // Frisørland kursus

Et kursus, hvor vi skal have blondinerne frem i bussen. Der bliver fokuseret på teknikker, fra store til små blonderinger, som kan mixes og matches med evo's produkter. Du kommer til at mestre lysningsprocesser, beizestyrker, glossinger og nye evo teknikker, som du kan tage med tilbage, og anvende i salonen allerede i morgen. Vi byder velkommen til Simone Høj, som har arbejdet på højt internationalt niveau og Peter Holt, Frisørlands dygtige tekniker. Pris er inkl. frokost.

Dato

23.04.2024

Tid

09:00

Sted

Vejle

FRISØRLAND.DK
Kursus
Let There Be Light // Frisørland kursus

Et kursus, hvor vi skal have blondinerne frem i bussen. Der bliver fokuseret på teknikker, fra store til små blonderinger, som kan mixes og matches med evo's produkter. Du kommer til at mestre lysningsprocesser, beizestyrker, glossinger og nye evo teknikker, som du kan tage med tilbage, og anvende i salonen allerede i morgen. Vi byder velkommen til Simone Høj, som har arbejdet på højt internationalt niveau og Peter Holt, Frisørlands dygtige tekniker. Pris er inkl. frokost.

Dato

24.04.2024

Tid

09:00

Sted

København

ZENZ
Kursus
FARVEKURSUS ELUMEN BEGINNER

OPLEV FREMTIDENS HÅRFARVE

Dato

29.04.2024

Tid

09:00

Sted

Thoravej 7, st. 2400 København NV

ZENZ
Kursus
Grøn frisør

Et inspirerende kursus, hvor du lærer alt om Grøn Salon og hvordan du kan få din egen salon certificeret.

Dato

06.05.2024

Tid

09:00

Sted

Thoravej 7, st. 2400 København NV, Denmark

ZENZ
Kursus
FARVEKURSUS BALAYAGE

Bliv fortrolig med forskellige lysningsteknikker som balayage, babylights, ombré, teasylights og meget mere.

Dato

13.05.2024

Tid

09:00

Sted

Thoravej 7, st. 2400 København NV

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023