Jeg er hårfetichist

Jeg har en hår-fetich, og jeg har stort set brugt gelé i hele mit, liv, så der er egentlig ikke noget odiøst i, at jeg nu står bag min egen serie af hårprodukter. Det siger Emil Thorup, der sammen med Hair Couture i juni lancerede Thorup-serien

Emil Thorup står bag en ny serie hårprodukter skabt i samarbejde med Hair Couture Denmark. Foto: Hair Couture Denmark

07.10.2024

Pia Finne, hair.dk

”Jeg elsker at gå til frisør, og jeg elsker at hive produkter med hjem, for jeg har altid kørt sjovt hår, og jeg har været alle venerationer af længder og farver igennem. Jeg havde Justin Bieber hår før Justin Bieber, jeg har haft brunt hår med orange striber. I dag er jeg tilbage til det ikonisk platinblonde hår, jeg er kendt for, for nu handler det om, at frisuren skal være mere convenient. Man kan basicly kunne vågne om morgenen og se god ud. Det har jeg stræbt efter i årtier. Så det er come il faux, at jeg nu går ind i skønhedsbranchen”.

Og lanceringen sker samtidig med, at Emil kan fejre 1-års jubilæum for sin nye lidt længere, mere afslappede frisure. ”Så det giver jo god mening”, siger han smilende.

”Tidligere brugte jeg litervis af fikseringsspray eller ”epoxylim” om ugen på at holde frisuren på plads. Den nye serie fikserer ikke, og med det afspejles også et nyt regime rent hårmæssigt: Nu skal håret være velplejet og lækkert, og den tørshampoo, jeg tidligere brugte til stylingen, er smidt ud”.

Thorup-serien er til både mænd og kvinder. Foto: Hair Couture

Om grunden til at Emil Thorup overhovedet begav sig ud i at designe hårprodukter, fortæller han, at han blev tilskyndet af LYKO, som kender Hair Couture. ”Og så handler det for mig rigtig meget om kemien med de mennesker, jeg samarbejder med. Når man mærker, det er en fest, og når man samtidig ser, at der er et hul i markedet for at skabe noget anderledes, så skal man slå til. De klassiske frisørbrands har deres æstetik, men vi følte, der manglede noget, der kunne kombinere dét, at have lækre produkter med en lækker emballage, man gerne vil have stående fremme hjemme i badeværelset”.

Duften er ens i alle produkter. Det var et af Emils krav, for han hader virvaret af dufte, når man bruger forskellige produkter, og så var det også fra begyndelsen meningen, at det skulle ramme bredt – både prismæssigt og i stilen.

Og han har selv været igennem den store proces, det er at finde frem til rigtige duft. ”Jeg tror, jeg duftede til 500 forskellige dufte – så mange, at hjernen til sidst bryder helt sammen, og det er umuligt at dufte noget som helst. Men jeg vidste, hvad jeg ville have, og det er den, vi er nået frem til”.

”Vi er endt med en ret subtil duft, der har noget ikonisk over sig. Den dufter nok til, at man efterlader et behageligt duftspor, men ikke så meget, at det ender med at være et overgreb på andre mennesker i metroen. Jeg bliver rent faktisk glad, når jeg bruger produkterne og fornemmer duften, der efterlader en god lækkerhedsfølelse”.

Alt er testet og testet igen, og serien er produceret og udviklet i Danmark, og det har Emil det godt med. Det æstetiske univers har Emil skabt, ”de andre product-genius ting, er der andre eksperter, der har styr på”, siger han. ”For klart; man kunne købt 200 liter shampoo på Temu og hælde det på flasker, og det ville helt sikkert være en bedre forretning. Men vi har valgt at kombinere alt det, vi hver især er gode til, og skabt noget godt”.

Emil Thorup har stået for den æstetiske udformning af emballagen. Foto: Hair Couture

Han melder også klart ud, at det er en ny verden for ham, og at han ikke anede, at den havde så mange lag, som den har. Derfor er det ham også endnu mere magtpåliggende, at det er helt transparent, hvem der producerer, nemlig House of Cosmetics i Kolding. ”Det er i hvert fald trygt for mig at være i”.

Han fortæller også, at han i den grad selv har været med inde over produkterne, ikke mindst stylingprodukterne, for som han siger; ”styling er lige mig”. Derudover er der shampoos og conditioners samt plejeprodukter i serien, som Hair Couture har været inde over.

Ikke kun til mænd

Thorup serien er ikke målrettet mænd selv om udtrykket er maskulint. ”Det ukønnede kendetegner mig som person og kombineret med en cool japondi-vibe”.

Han medgiver også, at det nok bliver ét at de store kommunikations-issues, at få folk til at forstå, at det ikke kun er til mænd, Men hvis man kender mig, vil man vide, at jeg ikke kun går efter mænd som målgruppe med min serie. Min grundlæggende indstilling og holdning igennem årtier gør, at den er til alle, og at det er en fuld serie, der skal forhandles af frisørerne, er min drøm”.

Allerede nu har den feedback, man har fået, været god. ”Det, vi får at vide, er, at shampooen er god, og conditioneren er fin, men at styling produkterne er dem, der for alvor løfter serien, og det er jeg jo rigtig glad for”.

Emil er ikke i tvivl om, at alle drømmer om produkter, der dufter godt og som er flotte at se på. ”Udseendet er ikke mindst vigtigt i købsprocessen, og i nu’et overskygger æstetikken og stilen ofte funktionen. Men selvfølgelig skal funktion og effekt også være i top, og selv om folk rent faktisk gerne vil betale for kvalitet, så har det også været rigtig vigtigt for mig, at produkterne ikke bliver for dyre. Prisen skal være rimelig, så mange kan være med, og så man ikke føler, man bliver snydt”.

Emil har selv har været med inde over produkterne, ikke mindst stylingprodukterne, for som han siger; ”styling er lige mig”. Foto: Hair Couture Denmark

Emil bruger meget af sin tid på sundhed og æstetik og design, og hans holdning er, at omgiver man sig med noget, der er smukt, stresser man mindre. ”I krydsfeltet mellem design og oplevelse, taktilitet, duft og et smukt visuelt udtryk befinder jeg mig bedst, og de nye produkter matcher helt ind i det univers. Når noget roder mindre, betyder det et lavere stressniveau. Som rodet i en skuffe, hvor der ligger en skruetrækker, en sok og en 100 kr. seddel. Det stresser mig, men når tingene passer sammen og er lækre, slapper jeg af”.

På tegnebrættet lige nu er flere nye produkter som duftpinde, håndsæbe, håndcreme og en bodyshampoo, så hele badeværelset med tiden er dækket ind.

”Jeg elsker frisører, de er mennesker, der tør tage en chance; så at sige min ”kindred spirit” – en type mennesker, jeg viber rigtig godt med, og jeg er sikker på, at de vil være perfekte til også at sælge de andre produkter til deres kunder i salonerne”, slutter Emil Thorup.

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Foto: Hair Couture Denmark

Foto: Hair Couture Denmark

Foto: Hair Couture Denmark

Foto: Hair Couture Denmark

Foto: Hair Couture Denmark

Relateret indhold

06.02.2025ByWe

Sponseret

Color Wow - Den Usynlige Helt, der Løfter Din Salons Resultater

05.02.2025ByWe

Sponseret

Den Skjulte Guldmine: Gloss Toners som Ekstra Service

05.02.2025HAIR COSMETIC

Sponseret

Nyhed fra YOÚ CARE CONCEPT

04.02.2025hair.dk

Jeg var helt i chok…

04.02.2025ByWe

Sponseret

Cutrin Bio+ - En ny start med ByWe

03.02.2025Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Børster der passer på hår og miljø

03.02.2025ByWe

Sponseret

PARFUMEFRI nyhed fra Björk

31.01.2025ByWe

Sponseret

Gloss Toners fra DANGER JONES

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023