Hair 01.2024
Når kreativiteten, inspirationen og forretningen forenes
Frisør- og skønhedsbranchen er i konstant bevægelse. Og kreative mennesker skal inspireres, så de hele tiden kan tænke nyt og ud ad boksen.
Inspiration kan hentes overalt – hele tiden. Men når der er Fashion Week i København, stiger inspirationsniveauet markant. For her spiller håret, stylingen og makeup’en sammen og skaber en helhed, og det kan i høj grad bruges ude i salonerne. Ikke bare frisurerne og makeup-stilen, men hele looket og stemningen i trenden kan formidles videre til kunderne.
Flere af branchens aktører har holdt shows og lavet frisurekollektioner. Det har vi selvfølgelig også set på, og ét er i hvert fald sikkert; der er masser af frisører med stor passion for at skabe og udvikle ude i branchen.
Men det er ikke nok at blive kreativt inspireret. Skal man drive en salon i dag, skal man også inspireres på det forretningsmæssige plan. Og det sørger vi også for. Bl.a. skal alle virksomheder nu leve op til kravene i den nye bogføringslov, Og ja, det lyder umiddelbart kedeligt, men faktisk kan den udvikling være med til at videreudvikle forretningen og tjene penge.
Service er et andet også, hvor man skal lade sig inspirere. ”Danmark er for lille et land til engangskunder. Derfor skal vi gøre os umage”, mener Ann Leivsgarð, der jonglerer tiden i salonen i København med jobbene som International Master Educator for Balmain Hair og Master Trainer hos Hair Couture Nordic. I vores store portræt, fortæller hun, at hun elsker kontrasterne og udfordringerne og at få skubbet til sine egne grænser, for det er måden, man udvikler sig selv på som kreativ frisør.
Spændende læsning er det også, at fysisk træning er en nødvendig investering. De unge frisører og kosmetikere får det indprentet på skolerne, men alligevel ligger frisører og kosmetikere allernederst på listen i en arbejdsevne-analyse, som Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø har foretaget blandt 50+ årige fra 74 forskellige jobgrupper. ”Men man kan selv gøre noget, for at styrke arme, ryg og nakke, bl.a. med noget så simpelt som en træningselastik i baglokalet”, siger Lars L. Andersen, Professor, MSc, PhD,Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.
Så der er masser af inspiration til sanserne i dette nummer af hair.dk, og næring til både den kreative og den forretningsmæssige side af personligheden. For bedst er det jo, når de to kan gå hånd i hånd, så man ad den vej kan skabe en salon, hvor forretningen fungerer, hvor der er overskud på kontoen, så håndværket og kreativiteten kan få lov til at blomstre.
Mere indhold fra os
10.12.2024IdHAIR Company A/S
Sponseret
IdHAIR styrker samarbejdet med frisørerne – Kim Egholm ny salgschef
IdHAIR har netop budt velkommen til Kim Egholm som ny salgschef. Med en solid baggrund som frisør og erfaring fra andre succesfulde virksomheder inden for branchen, er Kim særdeles kvalificeret til at styrke samarbejdet med IdHAIRs mange frisører.
09.12.2024hair.dk
Brug influencers med ro i maven
Influencers har indflydelse. Sådan er det, når de taler om deres yndlingsprodukter, ferier og tøj på sociale medier. Men hvordan kan influencerne hjælpe designbranchens detailhandlere og leverandører, og er det værd at invitere dem ind i din forretning?
06.12.2024Toftild alternativt hår
Sponseret
𝐁𝐥𝐢𝐯 𝐞𝐧 𝐝𝐞𝐥 𝐚𝐟 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐭 𝐬𝐭ø𝐫𝐫𝐞!
Som ambassadørsalon får du en fantastisk mulighed for at sprede budskabet om hårdonation og gøre oplevelsen særlig for kunden. Du får selvfølgelig et klistermærke til dit vindue og mulighed for at printe diplomer med dit salonnavn ❤️
Flere relevante filer
Udgiver
Copyright 2023