Få gode online anmeldelser

Rigtig mange kunder søger efter saloner virtuelt. Derfor har online anmeldelser aldrig været vigtigere.

Foto: 123RF.com

Ni ud af ti forbrugere siger, at anmeldelser spiller en rolle i forhold till at opdage lokale virksomheder.  Samtidig er der en tendens til, at det er dem, der har haft en positiv oplevelse, der vil give sig tid til at skrive en anmeldelse. Dermed har online anmeldelser et stort potentiale i forhold til at øge den positive opmærksomhed omkring din salon.

Faktisk siger 34% af forbrugerne i en engelsk undersøgelse, at de kun ville efterlade en anmeldelse efter en positiv oplevelse, mens 7% kun ville efterlade en anmeldelse efter en negativ oplevelse. Og positive anmeldelser også øge salonens synlighed i søgemaskinens søgeresultater, hvilket øger din salons potentielle rækkevidde.

Herudover kan anmeldelserne bruges som et godt udgangspunkt, hvis man kigger efter områder, hvor man kan forbedre salonen.

Mens det at skabe en god oplevelse for dine kunder helt sikkert er en fantastisk måde at opnå positive online anmeldelser af din salon på, vil den vigtigste faktor være den service, kunderne har fået i salonen - uanset om det er en klipning, farve, styling eller behandling. 

Dårlige anmeldelser kan komme fra kunder, der ikke føler, behandlingen har levet op til forventningerne. Derfor er det vigtigt at sikre, at man kommunikerer tydeligt med sine kunder - nye eller gamle.

Et vigtigt aspekt i forhold til en online tilstedeværelse generelt er at svare kunderne. Uanset om det er positivt eller negativt, viser svar på anmeldelser, at din virksomhed værdsætter sine kunder og værdsætter den tid, de har brugt på at dele feedback. 

Se tingene fra kundens perspektiv, selvom du er uenig, og skriv et veludformet svar, der viser salonens engagement i kundetilfredshed.

5 tips til at generere salonanmeldelser:

  • Selvom du kan opfordre eller tilskynde kunder til at skrive positive anmeldelser, kan du ikke tvinge dem til at gøre det.
  • Gør processen enkel - kunder er mere tilbøjelige til at efterlade en anmeldelse, hvis de nemt kan finde anmeldelsesplatformen og navigere i gennemgangsprocessen.
  • Når en ny kunde har besøgt salonen, send dem en personlig opfølgende e-mail eller sms, hvor du takker dem for deres besøg og beder dem om at skrive en anmeldelse og fortælle os om deres oplevelse. Skriv webadresser eller links for at gøre det nemt for dem.
  • Saloner og frisørsaloner kan differentiere sig ved at tilbyde unikke tjenester, der får folk til at anmelde dem og tale om det online.

-PF

Mere fra...

05.12.2023hair.dk

PARK i feststemning

04.12.2023hair.dk

Vi går efter den højeste fællesnævner

01.12.2023hair.dk

Frisk unisex-duft

30.11.2023hair.dk

Sebastian Professional fejrer 50-års jubilæum med et nyt Limited edition samarbejde

29.11.2023hair.dk

Danskerne oplever at virksomheder greenwasher

29.11.2023hair.dk

Stylingprodukter med attitude

28.11.2023hair.dk

Giv glæde til huden

27.11.2023hair.dk

Danske NØIE lancerer verdens første well-ageing hudpleje, der kombinerer AI og personlig rådgivning

Jobmarked

Se alle

BELLACCI FRIZISTO ApS

Frisør søges til Bellacci Frizisto i hjertet af Odense

Elsker du dit fag og er passioneret Team player og serviceminded

Område

Syddanmark

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

INTERNATIONAL TRAINING ACADEMY A/S

Frisørunderviser søges til Beauty and Styles frisørskole i Aalborg.

Elsker du frisørfaget og trænger du til at prøve noget nyt? Så er vi klar til at give dig muligheden for at være med til at forme fremtidens frisører!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

ZENZ

Drømmer du om et job hos ZENZ?

Ønsker du at deltage i Fashion Week, at blive undervist af frisører fra hele verden eller deltage i stylingopgaver i forbindelse med photoshoots? Så er ZENZ måske noget for dig.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

ZENZ

ZENZ søger passionerede frisører med den 4-årige uddannelse

Vil du arbejde i branchens sundeste og mest kreative arbejdsmiljø?

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

30.12.2023

ZENZ

ZENZ søger passionerede frisører med den 4-årige uddannelse

Vil du arbejde i branchens sundeste og mest kreative arbejdsmiljø?

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

30.12.2023

ZENZ

ZENZ søger passionerede frisører med den 4-årige uddannelse

Vil du arbejde i branchens sundeste og mest kreative arbejdsmiljø?

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

30.12.2023

PARK Styling

PARK by studie rørbæk I RANDERS SØGER NY FRISØR ASSISTENT

Vi søger en fuldtid- eller deltid frisør hurtigst muligt.

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

Savner du frihed i dit arbejde?

Du ønsker forandring og nye muligheder for personlig og professionel udvikling. Se om du kan genkende dig selv i følgende

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023