Sådan kommunikerer du en prisstigning

At implementere en prisstigning som frisør er nervepirrende, men det er afgørende at vide, hvad dine behandlinger er værd og prissætte dem i overensstemmelse hermed.

Foto: 123RF.com

Det er altid svært at hæve priserne i salonen. Derfor er det vigtigt, at man sikrer sig, at argumenterne er i orden, og at medarbejderne i salonen alle er helt klar over, hvorfor prisstigningerne sker, så de kan formidle det rigtigt til kunderne.

Hairdressers Journal har givet fem råd til, hvordan man bedst kommer igennem men prisstigning på en positiv måde.

1. Undskyld aldrig for at kende dit værd. Forklar årsagerne til prisstigningen som et mål om fortsat at skabe et professionelt og sikkert miljø, hvor I kan yde ekspertservice og have professionelle produkter og rådgivning.

2. Hvis du ikke hæver priserne, når du mener, det er nødvendigt, vil det bare være at udskyde problemet, for prisstigninger skal til for at få økonomien til at løbe rundt.

3. Vær realistisk og åben over for dine kunder – priserne overalt er steget, så forklar dem, at du har været nødt til at reagere på det. De vil ikke blive overrasket, og de fleste vil være glade for at betale en lille stigning.

4. Når du beslutter dig for at hæve dine priser, skal du prøve ikke at overtænke det og arbejde i med noget, der er let at forstå og forklare. Mindre procentvise stigninger er lettere og mindre chokerende for kunderne, og dermed er de lettere at implementere oftere. F.eks. 5% = 75 kr. på en 1500 kr. regning, 10% = 150 kr. på en 1500 kr. regning. Og 75 kr. er det de færreste, der vil reagere på.

5. En af de bedste måder at løse problemet med en kunde, der ikke er tilfreds med den foreslåede prisstigning, på, er at tilbyde at introducere dem til en anden frisør i din salon, der arbejder på et andet prisniveau; Ved at gøre det, kan du frigøre din tid til nye kunder, mens din salon stadig bevarer indkomst. Dine ansatte kan øge deres kundebase, erfaring og provision. Denne plan kan også være gavnlig for kunden, da du giver dem et ”valg”. At de stadig er meget velkomne i din salon, men at de har dit go for at have en ”håraffære” med en anden stylist – og muligheden for at vende tilbage til deres ”første kærlighed” til enhver tid.

Relateret indhold

01.05.2024hair.dk

140 mio. kr. skal sikre mere liv i bymidter

30.04.2024hair.dk

Forbrugerne foretrækker at handle hos producenten

09.04.2024hair.dk

Skab den perfekte atmosfære i salonen

26.03.2024PARK Styling

Sponseret

PARK Blade Sakse kollektion!

25.03.2024hair.dk

Hjørring bliver vært for DM i Skills 2026

25.03.2024FRISØRLAND.DK

Sponseret

Enkelt og smukt look i salonen

25.03.2024FRISØRLAND.DK

Sponseret

Man skal udvikle salonen og følge med tiden

01.03.2024hair.dk

”Must have” ting til dit starter-frisørkit

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023