Kend din målgruppe: Sådan handler de unge på nettet
Dansk Erhvervs E-handelsanalyse gør dig klogere på, hvordan danskerne handler på nettet.
Dansk Erhvervs E-handelsanalyse ser på de unge forbrugerne,
Generelt om de unge: De er flittige brugere af e-handel. På abonnementstjenester er der godt gang i anvendelsen af personlig pleje og træning. De unge foretager lidt flere impulskøb end de andre målgrupper og bliver mere inspireret af SoMe. Tøj, sko og accessories købes oftere blandt de unge. De returnerer dog også flere ordrer end øvrige befolkningsgruppe.
3½ gange om ugen handler de unge onlinekunder i gennemsnit. Det er mere and de andre befolkningsgrupper; dog er beløbet også mindst pr. køb.
31 procent af de unges seneste køb er impulskøb mod 27% for alle onlinekunder.
16 procent får inspiration til deres seneste køb i en kendt butik via SoMe mod 9 procent generelt.
46 procent af de unge onlinekunder har handlet tøj, sko & accessories inden for den seneste uge.