Kend din målgruppe: Sådan handler de unge på nettet

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse gør dig klogere på, hvordan danskerne handler på nettet.

Foto: 123rf.com

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse ser på de unge forbrugerne,

Generelt om de unge: De er flittige brugere af e-handel. På abonnementstjenester er der godt gang i anvendelsen af personlig pleje og træning. De unge foretager lidt flere impulskøb end de andre målgrupper og bliver mere inspireret af SoMe. Tøj, sko og accessories købes oftere blandt de unge. De returnerer dog også flere ordrer end øvrige befolkningsgruppe.

3½ gange om ugen handler de unge onlinekunder i gennemsnit. Det er mere and de andre befolkningsgrupper; dog er beløbet også mindst pr. køb.

31 procent af de unges seneste køb er impulskøb mod 27% for alle onlinekunder.

16 procent får inspiration til deres seneste køb i en kendt butik via SoMe mod 9 procent generelt.

46 procent af de unge onlinekunder har handlet tøj, sko & accessories inden for den seneste uge.

hair.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

Relateret indhold

14.10.2025hair.dk

6 ting, du skal vide om danskernes forbrug på nettet

14.10.2025hair.dk

Bymidten på dagsordenen til kommunalvalget

13.10.2025hair.dk

Generationsskifte har lige nu historisk gode vilkår

09.10.2025hair.dk

Fratræk din købsmoms på bogføringstidspunktet

08.10.2025Trontveit

Sponseret

Trontveit styrker salget på Sjælland – byder velkommen til Gitte Juul-Olsen

08.10.2025hair.dk

Sådan kan AI skabe værdi og styrke konkurrencekraften i SMV'er

08.10.2025hair.dk

Konkursbilledet i Danmark: Stigning på 10 procent vækker bekymring

07.10.2025Trontveit

Sponseret

Trontveit sætter Danmark på verdenskortet – deltager i Beautyworld Dubai for 2. år i træk

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023