Kend din målgruppe: Sådan handler de unge på nettet

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse gør dig klogere på, hvordan danskerne handler på nettet.

Foto: 123rf.com

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse ser på de unge forbrugerne,

Generelt om de unge: De er flittige brugere af e-handel. På abonnementstjenester er der godt gang i anvendelsen af personlig pleje og træning. De unge foretager lidt flere impulskøb end de andre målgrupper og bliver mere inspireret af SoMe. Tøj, sko og accessories købes oftere blandt de unge. De returnerer dog også flere ordrer end øvrige befolkningsgruppe.

3½ gange om ugen handler de unge onlinekunder i gennemsnit. Det er mere and de andre befolkningsgrupper; dog er beløbet også mindst pr. køb.

31 procent af de unges seneste køb er impulskøb mod 27% for alle onlinekunder.

16 procent får inspiration til deres seneste køb i en kendt butik via SoMe mod 9 procent generelt.

46 procent af de unge onlinekunder har handlet tøj, sko & accessories inden for den seneste uge.

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

30.06.2025hair.dk

Skjulte abonnementer er ulovlige

27.06.2025hair.dk

Digitalisering står stille hos danske SMV’er

27.06.2025hair.dk

Ny aftale skal styrke Dankortet

25.06.2025hair.dk

Motivation, fleksibilitet og netværk styrker ledige seniorers jobmuligheder

24.06.2025hair.dk

Vejle bliver vært for DM i Skills 2027 – Næstved får 2028

20.06.2025hair.dk

Mindre bureaukrati og enklere regler

20.06.2025hair.dk

Guide til valg af kortindløser

17.06.2025hair.dk

Nyt værktøj skal skabe et sundere psykosocialt arbejdsmiljø

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023