Kend din målgruppe: Sådan handler de unge på nettet

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse gør dig klogere på, hvordan danskerne handler på nettet.

Foto: 123rf.com

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse ser på de unge forbrugerne,

Generelt om de unge: De er flittige brugere af e-handel. På abonnementstjenester er der godt gang i anvendelsen af personlig pleje og træning. De unge foretager lidt flere impulskøb end de andre målgrupper og bliver mere inspireret af SoMe. Tøj, sko og accessories købes oftere blandt de unge. De returnerer dog også flere ordrer end øvrige befolkningsgruppe.

3½ gange om ugen handler de unge onlinekunder i gennemsnit. Det er mere and de andre befolkningsgrupper; dog er beløbet også mindst pr. køb.

31 procent af de unges seneste køb er impulskøb mod 27% for alle onlinekunder.

16 procent får inspiration til deres seneste køb i en kendt butik via SoMe mod 9 procent generelt.

46 procent af de unge onlinekunder har handlet tøj, sko & accessories inden for den seneste uge.

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

12.06.2025hair.dk

17 % flere konkurser i maj

11.06.2025hair.dk

Flere kommuner løfter ikke ansvaret

10.06.2025hair.dk

Fire megatrends øger kompleksiteten for virksomheder i 2025

10.06.2025PARK Styling

Sponseret

Kraftfuld og multifunktionel: PARK Styling lancerer ny Pro Air Styler

09.06.2025hair.dk

Temu styrker indsatsen mod forfalskede produkter

06.06.2025hair.dk

Efterlysning: Hvor er Danmarks mest socialt ansvarlige virksomheder?

05.06.2025hair.dk

Digitalisering kan øge omsætning og beskæftigelse

04.06.2025hair.dk

1.000 kroner i 50 år

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023