Frisørerne er kunstnere – men de glemmer at tjene penge

”Keep it simple” er holdningen hos Juuce. ”Forretning kan ikke drives med følelser. Det er verden for skrap til”, mener Frank Sehested, der er indehaver af Juuce. Derfor har de udviklet et system, hvor Juuce sætter produkterne på hylderne i salonerne og sørger for at aktivere dem online. Frisørernes opgave er at rådgive, når kunderne kommer ind.

”Juuce er alt den viden og alt den erfaring, jeg har samlet sammen og taget med mig igennem de seneste 30 år i frisørbranchen". Det siger Frank Sehested, der startede Juuce for 8 år siden.. Foto: Juuce

02.01.2024

Pia Finne, hair.dk

”Juuce er alt den viden og alt den erfaring, jeg har samlet sammen og taget med mig igennem de seneste 30 år i frisørbranchen. Jeg ved, hvad man ikke skal gøre, og jeg er målrettet gået efter de elementer, der tiltaler aktørerne i frisørbranchen”. Det siger Frank Sehested, der startede Juuce for 8 år siden.

”Jeg har været i frisørbranchen i over 30 år. Jeg har haft agenturer, der er blevet købt op et par gange på rejsen, og med al den viden i bagagen har jeg skabt et system, hvor jeg sikrer, at frisørerne har produkterne for sig selv og ikke skal konkurrere med hverken supermarkederne eller internettet. Og som tiderne er i dag, har det vist sig at være en stor fordel”, lyder det fra Frank, der har udviklet Juuce-serien, som produceres i Danmark.

Frank mener, at frisørerne er kunstnere, der elsker at klippe, men at de glemmer at tjene penge. ”Og de er slet ikke gode til at sælge produkter”, siger han.

Derfor har han skabt en online platform, hvor mere end 300 frisører kan henvise deres kunder til, og når kunderne køber på platformen, får den enkelte frisører helt ned til assistentniveau deres provision, som de får det, når de sælger produkter i salonen.

”Vi har brugt mange år på at udvikle loyalitetssystemet, og i dag er det endda også muligt for mester at belønne en elev, der er dygtig til at få solgt varer”.

”Salonen er oprettet, og bliver kunden klippet af Louise, har hun et nummer. Når hun så laver hun en farvebehandling, behøver hun ikke nødvendigvis sælge plejeprodukterne på stedet, men kan give kunden et kort med, hvor de anbefalede produkter står på med Louises nummer. Dermed er hun ude over den salgssituation, som frisørerne ikke er så vilde med, og som de i øvrigt ikke er trænede til”, forklarer Frank.

Top fem ingredienser

Men at sælge produkter, kræver naturligvis, at der er produkter på hylderne, og når Juuce sætter sine produkter på hylderne i en salon ved de, at det er det bedste.

”Mange siger til mig, at vi jo slås med virksomheder, der er meget større end os, og ja, det gør vi. Netop derfor skal vi gøre det, vi gør, ordentligt”.. Foto: Juuce

”Juuce er bygget på det bedste af det bedste”, understreger Frank, og der er handling bag ordene.

”Når vi går til laboratorier i Danmark og eksempelvis skal fremstille et produkt med protein, der giver glans, SKAL det protein, der benyttes, ligge i top fem indenfor produktgruppen. Det er kravet for alle de ingredienser, der anvendes: De skal ligge i top fem i deres kategori”.

Det betyder noget på prisen, og det er Frank godt klar over. ”Vi ved også godt, at vi kan fremstille et produkt, hvor der ikke kan ses forskel. Men det vil vi ikke”.

Og generelt gås der ikke på kompromis. ”Mange siger til mig, at vi jo slås med virksomheder, der er meget større end os, og ja, det gør vi. Netop derfor skal vi gøre det, vi gør, ordentligt”.

Al emballagen er fremstillet af recyclede plast, og alt er produceret i Danmark, selv om det, som Frank siger det, ikke er det nemmeste land at producere i.

Vi påstår ikke, at Juuce produkterne er bæredygtige, men i og med, at de produceres i Danmark, er der ingen transportomkostninger, og vandet er hentet i den danske undergrund, så der ikke slæbes vand jorden rundt.

Frisørerne kæmper en brav kamp

At frisørbranchen ser anderledes ud i dag, end da Frank Sehested trådte ind i den for 30 år siden, hersker der ingen tvivl om.

”Frisørerne i dag kæmper en brav kamp. Alle vil gerne være rigtige, modebevidste og visionære, men det er kun de få, der for alvor vil forandringen. Derfor ser man, hvordan salonbilledet ændrer sig”.

Han mener, det kræver bedre uddannelse, og han kalder den nuværende frisøruddannelse for oldnordisk og forældet.

”Den skal moderniseres, så den harmonerer med den tid, vi lever. Der er for meget fokus på de ”gamle dyder”, og for lidt fokus på den vej, verden bevæger sig hen ad”.

Han mener, det bestemt ikke er blevet nemmere at drive salon, og at det i dag kræver, at man kan bruge de sociale medier optimalt.

Netop derfor tilbyder Juuce også at stå for hele salonens sociale medie strategi. ”Vi skal ikke overtage den, men vi kan være med til at skabe den. Lave 12-måneders planer og sørge for en kontinuitet, der kræves i dag med seriøs og målrettet tekst og billeder”. 

”Vi oplever, at frisørerne typisk siger, at de ikke har tid til SoMe. Men; hvad er det, de ikke har tid til? Det er ganske enkelt en nødvendighed – lige så vigtigt som klipningen”, mener Frank.

”Frisørerne tror, de kender deres kunder, men kunderne er ikke længere så tro og loyale, som de var engang. Verden går så stærkt, og der er et væld af input, så man er nødt til at være super professionel, og man er nødt til også at fange kunderne på de sociale medier”.

Og salonens størrelse betyder ikke noget. Derfor vurderer Juuce heller ikke sine kunder på størrelsen. ”Det handler om viljen til at ville, og er den der, samarbejder vi gerne og er med til at lægge en plan, så frisørerne ikke skal koncentrere sig om det, men kan bruge tiden på det, de gør bedst”.

Vi fortæller, hvad de kan forvente

Frank Sehested tror på tallenes magt, og derfor arbejder han i stor stil med analyser af markeder, placeringer og forbrugere. ”Vi kan lukke øjnene for tallene, men de lyver ikke”, slår han fast.

”Keep it simple” er holdningen hos Juuce. ”Forretning kan ikke drives med følelser. Det er verden for skrap til”, mener Frank Sehested.. Foto: Juuce

”Så når en frisør gerne vil forhandle Juuce, lægger vi asfalten. Vi kender de potentielle kunder i det respektive område, og vi fortæller frisøren, hvad de kan forvente at tjene på Juuce. Ofte ved vi faktisk mere om kundepotentialet i et område, end frisøren selv gør. Og så er fremgangsmåden, at produkterne sælges i samme takt som de kommer ind på hylderne. Vi vender så at sige trykket”, forklarer Frank.

Juuce sætter med andre ord, produkter ind i salonen og sørger for den markedsføring, der skal til i området, der sælger produkterne. Frisørens opgave er at rådgive kunderne. ”Vi leverer pakker til frisøren, og vi kan næsten på dato fortælle dem, hvornår produkterne er solgt, for vi starter et tryk. Vi har over en million mennesker, der følger os på de sociale medier, og fra vi starter op, går der typisk en uge, før den første sending produkter er solgt. Og selv om frisørerne kan give kunderne muligheden for at købe produkterne på nettet, vil vi allerhelst have, at forbrugerne køber produkterne i salonen med den rette rådgivning”, lyder det.

Keep it simple

”Keep it simple” er holdningen hos Juuce. ”Forretning kan ikke drives med følelser. Det er verden for skrap til”, mener Frank Sehested.

Og ”Keep it simple”-tankegangen gælder i alle aspekter af virksomheden.

Der er ingen lagre ude i verden, så man er ikke ramt af parallelimport, og produktserien er også ganske enkel. Den skal være let og overskuelig, og i alt godt 30 produkter i serien.

”Den måde, vi arbejder på, er at lytte til frisørerne og tendenserne i markedet, før vi lægger planer og udvikler nyt. Vi producerer ikke et produkt for derefter at forsøge at skabe et behov. Vi skaber produkterne til de behov, der er. Det kræver naturligvis, at man hele tiden følger med i, hvad der sker på markedet”.

En del af produktserien er i øvrigt udviklet sammen med Curly Girl. ”Vi har udviklet en komplet CG-serie, der indeholder både plejeprodukter og stylingprodukter. Hele serien er godkendt af CG-metoden og indeholder kun ingredienser, som er CG-godkendt”, fastslår Frank, der slutter af med at pointere, at man i dag har vi godt 300 saloner inde, og at målet er at samarbejde med 800 saloner. ”Så Juuce-rejsen er kun lige begyndt”.

Foto: Juuce

Foto: Juuce

Foto: Juuce

Foto: Juuce

Foto: Juuce

Foto: Juuce

Relateret indhold

25.07.2024hair.dk

Forbrugertilliden faldt i juli

25.07.2024hair.dk

Onlinemarkedspladserne kan være vejen til nye markeder

01.07.2024KAO DENMARK A/S

Sponseret

Introduktion af 'Colors Of The Season' 3: Creative Energy

01.07.2024hair.dk

Lysten til udvikling er min drivkraft

01.07.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Praise for Haze

28.06.2024Upgrade Hair

Sponseret

NO. 809 NIGHTLY FACE MOISTURIZER

27.06.2024Trontveit

Sponseret

PURE Big Hair ATTITUDE

27.06.2024Upgrade Hair

Sponseret

NO. 805 NO HANGOVER FACE GEL

Jobmarked

Se alle

Soul of Hair ApS

Skal Du være selvstændig frisør?

Er det ikke tid til at få en større bid fra saksen? Soul of Hair giver dig muligheden!

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

01.08.2024

PARK Styling

PARK by Klipoteket I SVENSTRUP ved Aalborg SØGER NY FRISØR

Vi søger en ny frisør på DELTID eller FULDTID til vores skønne team på 5.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

PARK By Thomas H i Nærum søger frisør!

Bliv en del af det dejligste team.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

PARK by Frisør Bentsen I HJERTET AF NYKØBING FALSTER SØGER FRISØR

Vi søger en sød og dygtig frisør til vores skønne salon i hjertet af Nykøbing Falster.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

PARK By KLINT I STORE HEDDINGE SØGER EN FRISØRELEV

Frisørelev til PARK By Klint

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

Frisør til PARK By MENS CUT

Vi søger en fuldtid eller deltid dygtig, kreativ og engageret frisør eller lejer der har lyst på nye og spændende udfordringer.

Område

Syddanmark

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

PARK By Cityfrisørerne I VEJLE SØGER NY FRISØR

Vi søger en ny frisør til vores team og er et team på 6 frisører.

Område

Syddanmark

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

PARK Styling

Frisør til Søborg søges!

PARK By Bystrup & Pate søger frisør

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

30.07.2024

ZENZ

Drømmer du om et job hos ZENZ?

Ønsker du at deltage i Fashion Week, at blive undervist af frisører fra hele verden eller deltage i stylingopgaver i forbindelse med photoshoots? Så er ZENZ måske noget for dig.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

ZENZ

ZENZ søger passionerede frisører med den 4-årige uddannelse

Vil du arbejde i branchens sundeste og mest kreative arbejdsmiljø?

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Events

Se alle
ZENZ
Kursus
Klippekursus herre

Få klippeteknikkerne ind under huden med dette intensive herreklippekursus målrettet elever.

Dato

29.07.2024

Tid

09:00

Sted

Thoravej 7, st. 2400 København NV

Frisørland Hair and Body Care
Kursus
CUTTING CLASS // Cutting with confidence

CUTTING CLASS - CUTTING WITH CONFIDENCE. SPENDRUP - DIT HÅR ER PERSONLIGT! OPLEV KLIPNINGER I ET TRYGT UNIVERS, HVOR DER SÆTTES FOKUS PÅ DIN PERSONLIGE UDVIKLING OG MØDER DIG DER HVOR DU ER. I en behagelig atmosfære skabes magien og udviklingen til læring. Gennem dagen arbejdes der hands-on med personlig stil, og der kredses om detaljen. Målet er at motivere og øge din arbejdsglæde, samt styrke dine færdigheder, så du undgår at gentage dig selv i dit arbejde. Bettina fra Frisør Spendrup sørger for en givende dag med klip af personlig model, og brugbare nyfortolkninger af klassiske klippeteknikker. Kl. 09.00 - 16.00. Pris 2.495 kr. inkl. frokost. Eget værktøj og modeller skal medbringes: 1 model formiddag samt 1 model efter frokost.

Dato

02.09.2024

Tid

09:00

Sted

Aalborg

Frisørland Hair and Body Care
Kursus
CUTTING CLASS // Cutting with confidence

CUTTING CLASS - CUTTING WITH CONFIDENCE. SPENDRUP - DIT HÅR ER PERSONLIGT! OPLEV KLIPNINGER I ET TRYGT UNIVERS, HVOR DER SÆTTES FOKUS PÅ DIN PERSONLIGE UDVIKLING OG MØDER DIG DER HVOR DU ER. I en behagelig atmosfære skabes magien og udviklingen til læring. Gennem dagen arbejdes der hands-on med personlig stil, og der kredses om detaljen. Målet er at motivere og øge din arbejdsglæde, samt styrke dine færdigheder, så du undgår at gentage dig selv i dit arbejde. Bettina fra Frisør Spendrup sørger for en givende dag med klip af personlig model, og brugbare nyfortolkninger af klassiske klippeteknikker. Kl. 09.00 - 16.00. Pris 2.495 kr. inkl. frokost. Eget værktøj og modeller skal medbringes: 1 model formiddag samt 1 model efter frokost.

Dato

03.09.2024

Tid

09:00

Sted

Silkeborg

Pact Nordic A/S
Kursus
BALAYAGE og alle de nyeste frihåndsteknikker

Oplever du også stigende efterspørgsel på balayage i din salon? Har du lyst til at lære brugbare og salon­venlige balayage teknikker?

Dato

03.09.2024

Tid

09:30

Sted

Aarhus

PARK Styling
Kursus
INTRO- OG INSPIRATIONSKURSUS I PARK BEAUTY

Vi er glade for at invitere dig til vores gratis kurser, hvor vi vil udforske vores lækre beauty produkter og forbedre dine færdigheder inden for makeup og salg.

Dato

03.09.2024

Tid

10:00

Sted

København

ZENZ
Kursus
FARVEKURSUS BALAYAGE

Bliv fortrolig med forskellige lysningsteknikker som balayage, babylights, ombré, teasylights og meget mere.

Dato

09.09.2024

Tid

09:00

Sted

Thoravej 7, st. 2400 København NV

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023