Fra opsamlet havplast til sakse i luksusklassen

Oplevelser og storytelling var i fokus, da Pact Nordic forleden holdt distributørmøde.

Foto: Pia Finne

28.09.2023

Pia Finne, hair.dk

Pact Nordic havde forleden indtaget The Krane på Nordhavn i København for at holde et distributørmøde for samarbejdspartnerne fra Norge, Finland, Tyskland og England.

På programmet stod bl.a. en præsentation af ReSea, som epiic samarbejder med om opsamling af havplast.

”Hver gang, der sælges en epiic-emballage, fjernes der 22 g. plast fra havet omkring Indonesien”, fortæller Christian Severin fra Pack Tech, en emballagevirksomhed, der står bag ReSea projektet. Og selv om det ikke lyder af meget, svarer det til 40-45 sugerør.

Christian Severin fortæller om ReSea, som epiic støtter.. Foto: Pia Finne

”epiic har allerede fjernet det, der svarer til 25 mio. sugerør fra verdenshavene”, lyder det, og Christian Severin fortæller, at det arbejde ReSea gør i Indonesien, nu er ved at have en effekt.

”Fra vi begyndte at komme i området omkring Jakarta til nu, er der sket en synlig forbedring. Ikke mindst i floderne, hvor fiskerne bor ned til”. Faktisk har ReSea siden 2021 opsamlet ikke mindre end 2,3 mio. kg plast fra havene.’

ReSea har aftaler med lokale mennesker om opsamling af plasten. Det betyder en øget levestandard for dem, og et renere hav.

”Plasten recycles i det omfang, det overhovedet er muligt. Det, der ikke kan genbruges, benyttes til vejfyld og andet, så intet ender på det store landfills”, forklarer Christian, der videre slår fast, at undersøgelser viser, at 71 pct. af forbrugerne foretrækker brands, der gør noget godt. Hvordan epiic støtter ReSea kan kan bl.a. læse om, ved at scanne QR-koden på emballagen.

Fantastiske sakse

På programmet ved Pact Nordics distributørmøde stod også en præsentation af de ganske unikke Yamamoto Scissors, som Pact Nordic også står for distributionen af.

Bag virksomheden står Ole Larsen, der meget passioneret fortalte om de eksklusive sakse. Råsaksen kommer fra Japan, hvorefter den håndslibes og forarbejdes i Danmark. Og Ole Larsen har selv tilbragt fire år i Japan, hvor han lærte håndværket af eksperterne.

Ole Larsen fortæller om Yamamoto Scissors.. Foto: Pia Finne

”I dag kan vi lave 100 sakse om måneden i vores værksted. Det er en lang og tidskrævende proces, men resultatet er unikt, og frisørerne får en saks, de kan have hele livet”, forklarer Ole.

Jan Christensen, indehaver af Pact Nordic har været glad for distributørdagen. ”Det er vigtigt, at vi mødes, og at vores distributører er opdateret, så de er bedre rustet til at sælge både epiic og Yamamoto på deres markeder fremadrettet”, siger han. Og han tilføjer, at netop de gode historier og den storytelling, som distributørerne kan fortælle videre til frisørerne, er vigtig, når produkterne skal sælges i de respektive lande.

Foto: Pia Finne

Foto: Pia Finne

Foto: Pia Finne

Relateret indhold

16.05.2024hair.dk

Et skridt på vejen mod fair konkurrence: Temu anklages for at manipulere kunderne

16.05.2024hair.dk

Drop udsagn som ”CO2-neutral”

10.05.2024hair.dk

Butikstyverier i stigning

09.05.2024hair.dk

Mere lovgivning for nethandel unødvendig

08.05.2024hair.dk

Affaldssortering: Hvem har ansvaret i butikken

06.05.2024hair.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

06.05.2024hair.dk

Sådan kan I lette likviditetspresset på jeres virksomhed

03.05.2024hair.dk

Forbrugerne foretrækker at handle hos producenten

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023