Forbrugerombudsmanden lancerer podcast

Forbrugerombudsmanden lancerer nu en podcast, som skal hjælpe virksomheder og forbrugere med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttende regler.

Første afsnit af ”Forbrugerombudsmandens Podcast” er netop udgivet. Foto: 123RF.com

Forbrugerombudsmanden lancerer nu en podcast, som skal hjælpe virksomheder og forbrugere med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttende regler. Podcasten udkommer som et vigtigt led i Forbrugerombudsmandens strategi om øget synlighed. Første afsnit af ”Forbrugerombudsmandens Podcast” er netop udgivet.

Nu kan man også lytte sig til viden om Forbrugerombudsmandens arbejde og de regler, Forbrugerombudsmanden håndhæver.

Forbrugerombudsmanden lancerer nemlig en podcast, som skal gøre virksomheder og andre interesserede klogere på reglerne i blandt andet markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.

Podcasten lanceres som et vigtigt led i Forbrugerombudsmandens kommunikationsstrategi fra 2024, som blandt andet sætter fokus på øget synlighed, åbenhed og tidssvarende kommunikation.

Afsnittene i podcasten vil eksempelvis handle om, hvornår markedsføringsreglerne gælder, hvornår man er erhvervsdrivende, og hvornår markedsføring er vildledende i strid med reglerne. Podcasten vil berøre emner som tagging på sociale medier og udsagn om klima og miljø. Første afsnit handler om Forbrugerombudsmandens rolle og organisering. 

I podcasten medvirker Forbrugerombudsmand Torben Jensen og medarbejdere fra Forbrugerombudsmandens Sekretariat. Podcasten kan findes på Forbrugerombudsmandens hjemmeside og i de apps, hvor du normalt lytter til podcast. (Podcasten er lagt ind i eksterne apps og platforme og ventes at kunne høres her i løbet af kort tid. Indtil da kan den lyttes på Forbrugerombudsmandens hjemmeside.) 

“Vores fornemmeste opgave er at beskytte forbrugerne. Med podcastserien håber vi at gøre både virksomheder, rådgivere og forbrugere klogere på reglerne for markedsføring - og hjælpe virksomhederne godt på vej til at holde sig inden for lovens rammer," siger Forbrugerombudsmand Torben Jensen, og slår fast:

“I det store perspektiv er podcasten et led i vores arbejde for øget synlighed. Som institution vil vi gerne kommunikere åbent, troværdigt, perspektiveret og tidssvarende. Og der er podcasts bare et rigtigt godt medie til også at nå andre brugere, end dem vi ellers når ud til med de mere traditionelle medier.”

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

03.09.2025hair.dk

Forbrugerombudsmanden lancerer podcast

02.09.2025hair.dk

Ny analyse: Danmark har mistet tusindvis af butikker

01.09.2025hair.dk

Ny analyse: Her er Danmarks mest erhvervsvenlige kommune

01.09.2025hair.dk

Skattestyrelsen: 470.000 virksomheder får hjælp til at få styr på momsen

01.09.2025hair.dk

Tårnhøje afgifter truer miljøet og danske virksomheder

29.08.2025hair.dk

Lavpris på speed - sådan shopper danskerne hos Temu og Shein

29.08.2025hair.dk

Disse varer bliver oftest stjålet

27.08.2025hair.dk

Nu skal alle forsendelser til USA toldbehandles

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023