En vigtig platform for skønhedsbranchen

Cosmoprof Worldwide Bologna åbnede i går. Med over 3.000 virksomheder fra 65 lande, der repræsenterer mere end 10.000 mærker

Foto: Cosmoprof

Den 56. udgave af Cosmoprof Worldwide Bologna åbnede i går. Med over 3.000 virksomheder fra 65 lande, der repræsenterer mere end 10.000 mærker, overstiger udstillingsarealet 170.000 kvadratmeter, hvilket markerer en stigning på 5.8 % i forhold til den tidligere udgave. 

56 % af udstillerne kommer fra Europa, 44 % fra ikke-europæiske lande og 22 % fra Italien. I alt 29 nationale pavilloner er at finde i Bologna, der viser skønhedstrends fra lande over hele verden.

Cosmoprof Worldwide Bologna er fortsat en vigtig platform for lanceringen af nye mærker og produkter. Det fremgår af den særligt høje andel af nye udstillere i forhold til 2024, der udgør 35 % af det samlede antal. 

"Cosmoprof Worldwide Bologna fortsætter med at være en strategisk platform for forretning og innovation. Antallet af deltagende virksomheder og den voksende interesse fra globale industriaktører viser sektorens vitalitet og modstandsdygtighed," udtaler Gianpiero Calzolari, præsident for BolognaFiere. 

"Succesen er resultatet af en konstant forpligtelse til at skabe vækstmuligheder for kosmetikindustrien ved at levere værktøjer, der letter netværk, innovation og samarbejde mellem nøgleaktører. Takket være disse egenskaber er Cosmoprof fortsat den mest internationalt orienterede messe og strategisk forretningspartner.

Foto: Cosmoprof

Samarbejdet med Ministeriet for Udenrigsanliggender og Internationalt Samarbejde samt ITA – Italian Trade Agency har muliggjort deltagelse af over 80 delegationer, herunder store importører, distributører og detailhandlere fra hele verden, med særligt fokus på USA, Afrika og Golfen og Mellemøsten. "Kosmetik fortsætter med at være en ekspertise fra Made in Italy, der demonstrerer dynamik, innovation og en ekstraordinær evne til at tilpasse sig ændringer på det globale marked," udtalte Matteo Zoppas, præsident for ITA Agency. 

Dynamiske løsninger

Cosmoprof Worldwide Bologna fortsætter med at være en strategisk begivenhed for interessenter fra hele verden. "Begivenheden er fortsat den eneste internationale messe, der giver et omfattende overblik over den seneste udvikling i skønhedsindustrien, takket være tilstedeværelsen af alle industrisektorer på ét sted, fra forsyningskæden til det færdige produkt," fremhæver Enrico Zannini, generaldirektør for BolognaFiere Cosmoprof, der i år introducerer et nyt udstillingslayout, der har gjort det muligt for at udvide messen med nye produktkategorier.

Cosmoprof giver også vigtige forretningsmuligheder for væksten i branchen gennem tjenester som Cosmoprof My Match, en eksklusiv matchmaking-software, der er tilgængelig for fagfolk til at organisere forretningsmøder direkte på messen.

Væksten på det globale marked

Den igangværende udvikling af Cosmoprof er forankret i væksten på det globale kosmetiske marked. Ifølge det internationale bureau EUROMONITOR INTERNATIONAL viser fremskrivninger for 2025 en omsætning på over 612,8 milliarder euro med en 

Foto: Cosmoprof

gennemsnitlig årlig vækstrate på omkring 8 % fra 2023. Ser man på de lande, der klarer sig bedst, fortsætter USA med at være førende på markedet: I 2025 forventes det amerikanske kosmetikmarked at nå op på 120,4 milliarder euro. På trods af et landskab i konstant udvikling fortsætter skønhedssektoren i USA med at trives, primært på grund af voksende innovation, især inden for økologiske og naturlige produkter. Kina er fortsat det næststørste marked på verdensplan med en forventet vækstrate på 5 % i 2025. På trods af udfordringer for internationale mærker oplever landet en betydelig stigning i lokale produkter og er fortsat en endeløs kilde til nye distributionsmetoder, trends og forbrugersalgsværktøjer, der påvirker den globale industris udvikling. Samlet set viser Mellemøsten, Afrika og Latinamerika de højeste vækstprocenter. Særligt bemærkelsesværdigt for analytikere er skønhedssektorens præstationer i Afrika, som på grund af en stærk demografisk stigning positionerer sig blandt de toprangerende globale markeder. 

www.cosmoprof.com

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

30.04.2025BIOSTHETIQUE A/S

Sponseret

Skabt i Paris, fremstillet i Schwarzwald

29.04.2025hair.dk

Et brag af en Danish Beauty Award-fest

25.04.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 17

18.04.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 16

11.04.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 15

11.04.2025hair.dk

Danish Beauty Awards er klar med de nominerede

08.04.2025ICON HAIRSPA A/S

Sponseret

300+ frisører samlet til faglig fordybelse og inspiration med Tina Mackinder

08.04.2025hair.dk

Over 200 frisører til inspirerende kursusaften

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023