TJEKLISTE: Branding for frisĂžrer đŸ”„

Mange frisĂžrer forbinder branding med farvevalg, et smart navn og mĂ„ske en pĂŠn hjemmeside. Men dit brand er langt mere end det grafiske. Nedenfor finder du en tankevĂŠkkende tjekliste, som kan afslĂžre, hvor stĂŠrkt (eller svagt) dit brand egentlig er – og hvad du kan gĂžre ved det.

Foto: Just Add People

Hvad betyder et “brand”?
Branding er ikke kun dit logo og salon-navn – Det er meget mere. Simpelt sagt: det er din virksomheds omdĂžmme. Hvad siger dine kunder om din salon, nĂ„r du ikke er der? Siger de at kaffen er den bedste eller at den mĂ„ vĂŠre blevet for gammel? Dit brand er altsĂ„ ikke noget du gĂžr, men hvordan det du gĂžr pĂ„virker dine kunder.

Her er tjeklisten:

De 5 vigtigste:

Har du et klart “why”?
Kan du forklare med én sÊtning, hvad der gÞr DIN salon unik?

FÄr kunden samme fÞlelse hver gang de besÞger dig?
Er velkomst, behandling og farvel ensartede, sÄ oplevelsen fÞles gennemfÞrt?

Understreger indretningen dit budskab?
Matcher farver, mþbler og lys det image, du vil have – eller virker det tilféldigt?

Har du et signatur-element?
En orange vĂŠg, en sĂŠrlig duft eller en ikonisk stol, som folk husker og taler om?

Samler du aktivt feedback?
Bruger du anmeldelser eller smÄ snakke til lÞbende at justere oplevelsen?

Ekstra:

Er dine ansatte med dig?
Ved alle medarbejdere, hvilken stemning de skal levere – fra tonefald til service?

Flere sanser = stĂŠrkere minde
VÊlg musik, duft og mÄske en signaturdrik, der understÞtter atmosfÊren.

Hvad vĂŠlger du fra?
Et skarpt brand tĂžr droppe elementer som tilbud, hvis de ikke passer til deres vision.

SÄdan gÞr du tjeklisten til en handlingsplan

Start med formÄlet
Formuler Ă©n klar sĂŠtning, der beskriver, hvorfor din salon eksisterer – ud over at klippe hĂ„r. F.eks. “Min salon eksisterer for at vĂŠre byens fĂžrste krĂžlle-dedikerede salon”.

GennemgÄ kunderejsen
Se pÄ alt fra booking til betaling. FÄr kunden en sammenhÊngende oplevelse og er det nemt at vÊre kunde hos dig?

Stemning
VÊlg bevidst farver, mÞbler, musik og dufte, der stÞtter historien. Fjern det, der ikke er bidrager til din historie og formÄl.

Inddrag teamet
Del visionen med medarbejderne, sÄ de ved prÊcis, hvilken stemning og service der forventes.

MÄl og justér
Saml feedback (anmeldelser, spÞrgeskemaer, smÄ snakke) og brug den til at finpudse detaljerne.

Se 14 salon-brands i virkeligheden:

Mangler du inspiration eller har du brug for hjélp? Besþg vores showroom i Viborg, hvor vi har 14 fuldt indrettede salonscenarier – alle med sit eget udtryk. 

Mere fra...

13.06.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 24

06.06.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 23

03.06.2025Just Add People

Sponseret

NYHED: Shampoohylder

30.05.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 22

26.05.2025Just Add People

Sponseret

Bag om Meishai med Katja Rosasco

23.05.2025Just Add People

Sponseret

UGENS MØBEL: Uge 21

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 KĂžbenhavn S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023