TIPS: Kunder som ikke dukker op đ
LĂŚs med og lĂŚr hvordan du hĂĽndterer udeblivelser pĂĽ en professionel mĂĽde.
Foto: Just Add People
Lav en tydelig afbudspolitik
Beslut dig for, hvor sent kunder mĂĽ melde afbud, og hvad dit eventuelle udeblivelsesgebyr er. InformĂŠr om det pĂĽ din hjemmeside, i bookingportalen eller via SMS-pĂĽmindelser.
Gør dine kunder opmÌrksomme pü konsekvenserne
Send en venlig, men klar besked om, at du fakturerer eller opkrÌver et gebyr ved udeblivelser. Husk, at kunden skal kende reglerne pü forhünd for, at gebyret er lovligt. Det er altsü vigtigt at du har informeret om gebyret før kunden bookede sig ind, hvis du vil opkrÌve det lovligt.
TĂŚnk pĂĽ din forretning
Overvej, hvor mange gange en kunde mü udeblive, før du vÌlger at stoppe samarbejdet. Din tid er kostbar, og du kan ikke fylde den op med en anden kunde, hvis du ikke für besked i tide. Hvis kunden brÌnder dig af 3 gange, er det müske tid til at sige tak for denne gang og gøre plads til nye søde kunder som faktisk møder op. Husk: en fyldt kalender er kunde flydt, hvis kunderne møder op.
Gode links
LĂŚs mere om at hĂĽndtere udeblivelser her.