Kæmpe Goldwell fest i Milano
To dage med fejring og inspiration for det globale professionelle farvefællesskab, et udsolgt publikum og høj-energiske Global Creative Awards
Foto: KAO
Milanos gader pulserede af spænding og kreativitet den 14. og 15. september, da stylister fra hele verden mødtes til ColorSphere, Goldwells globale event for det professionelle farvefællesskab. Eventet forenede det globale fællesskab af mere end 1.200 frisører, salonfolk og undervisere til en medrivende fejring af farve, håndværk og fællesskab.
En fælles fejring af læring og opkvalificering
På tværs af trendtalks, interaktive workshops, masterclasses, modelvisninger, netværksrum og den store finale med catwalkshowet og de ikoniske Global Creative Awards leverede ColorSphere inspiration og handlingsorienteret uddannelse, der var gearet til at løfte salonernes kreativitet og forretningsresultater.
“Den energi, kreativitet og fællesskabsånd, vi oplevede på ColorSphere, overgik alle vores forventninger," siger Dominic Pratt, President, Kao Salon Division. "Der findes ikke noget bedre sted end i Italiens modehovedstad til at opleve den transformerende kraft i smukke farver, som drives af Goldwells mennesker, produkter og lederskab for fremtiden.”
Under hele arrangementet oplevede deltagerne en multisensorisk rejse med professionel vækst, som aldrig er set før. Se-og-lær-sessioner med verdens mest beundrede kreative kunstnere og undervisere gav professionelle nye teknikker, som de kunne anvende bag stolen. Samarbejde gav deltagerne mulighed for at arbejde side om side med undervisere og få direkte feedback og personlig vejledning. Forretningssessioner udstyrede stylister med fremtidsklar indsigt i teknologi, innovation, AI og succes i salonen. Gæsterne fordybede sig i masterclasses af Seung Ki Baek og Kylie Bussing, Jessica Price og Ashley Hood, Marianne Jensen og Gianluca Spagnuolo, Nicci Welsh og Huub Eysink, Mio Sota og Didier Lachapelle, Sal McKinzie, AI-ekspert Andi Alleman og mange flere.
Foto: KAO
Foto: KAO
Foto: KAO
Vinderne af Global Creative Awards 2025
Arrangementet kulminerede med et uforglemmeligt runway-show i Milano stil for at fejre vinderne af dette års Global Creative Awards, Goldwells spændende farvekonkurrence og en fejring af talenter fra hele verden, der konkurrerede live og fremviste deres mest trendsættende arbejde.
Goldwell er glade for at kunne annoncere vinderne af Global Creative Awards 2025 i Teknisk og Editorial kategorierne:
Tekniske kategorier:
// new talent colorist of the year:
Viser talent og teknisk kunnen i denne kategori, der er designet til stylister med mindre end fem års erfaring.
GULD: Marcus Liow, 8 PLUS HAIR STUDIO, Malaysia
SØLV: Vincenzo Cascio, MD Hair Atelier, Switzerland
BRONZE: Eve Chen, OHHO hair salon, Taiwan
// creative colorist of the year:
Den ultimative farvekonkurrence, der er åben for alle stylister med passion og drive til at konkurrere i farveverdenen.
GULD: Svetlana Jouini, Studio S.Style, Norway
SØLV: Rita Weng, OHHO hair salon, Taiwan
BRONZE: Demelza Button, Sfumato Hair, Australia
// creative hair cutter of the year:
Præcisionsklipningskonkurrence for alle passionerede frisører.
GULD: Alex Tant, The Upper Hand Salon, USA
SØLV: Fiona Machaz, MD Hair Atelier, Switzerland
BRONZE: Emma Jones, New Wave Hair, UK
Editorial categories:
// men’s hairstylist of the year:
Mesterskab og ekspertise inden for herrestyling, barbering og grooming. Skaber banebrydende look til mænd.
GULD: Fiona Machaz, MD Hair Atelier, Switzerland
SØLV: Benson Ku, N.BORN,Taiwan
BRONZE: Mira Pitkänen, Hiusstudio Art, Finland
// avant garde stylist of the year:
Ren og skær uhæmmet kreativitet. Skubber grænserne for konventionel hårstyling.
GULD: Heng Meng Hui, Decrypt Hairdressing, Malaysia
SØLV: Zoe O’Day, The Upper Hand, United States
BRONZE: Carlos Alvarez, Trademark Salon, United States
Højdepunkter fra masterclasses
Se højdepunkterne i de masterclasses, der blev tilbudt under hele arrangementet, med brugbare teknikker, som de deltagende stylister kan tage med tilbage til deres saloner med det samme:
SPECTRUM SECRETS: I denne look & learn farveklasse, hvor Kylie Bussing og Seung-Ki Baek blandede den unikke Goldwell Elumen hårfarve med den dristige kreativitet i italiensk kunst, udforskede stylisterne helt nye farveteknikker, som hver især var inspireret af ikoniske italienske maleres legendariske penselarbejde og beherskelse af paletten.. Foto: KAO
CHROMA CHRONICLES: I den avancerede masterclass afslørede Ashley Hood og Jessica Price hemmelighederne bag de mest fængslende nuancer inden for hårfarve - blond, brunette og rød. Deltagerne udforskede kunsten bag flerdimensionel farve gennem effektfulde demoer, eksklusive tips og tilpassede formuleringer med base i Goldwells farveportefølje. Chroma Chronicles satte gang i deltagernes kreativitet, uddybede deres selvtillid og forvandlede helt sikkert deres farvespil.. Foto: KAO
HAIR COLOR EXPOSED: En interaktiv præsentation, hvor deltagerne fik en dybere forståelse af, hvordan hårfarve fungerer. Sal McKinzie afslørede baggrunden for hårfarve og produktvalg samt løsninger på hverdagens udfordringer bag stolen.. Foto: KAO
TRENDS TRANSLATION: I denne masterclass løftede Goldwell kunstnerne Marianne Jensen og Gianluca Spagnuolo sløret for skønhedens fremtid med en eksklusiv forhåndsvisning af 2026 tendenserne inden for hårfarve, style, mode og makeup. På baggrund af omfattende forskning og global indsigt gav denne masterclass et omfattende indblik i, hvad der kommer til at ske i skønhedens verden, og udstyrede stylisterne med værktøjer til at løfte deres kunst og være på forkant med udviklingen i 2026.. Foto: KAO
ORIBE X GOLDWELL: Denne eksklusive masterclass, der blev ledet af Oribe Principal Artist Nicci Welsh og Goldwell Artist Lizette Bäckman, demonstrerede, hvordan man oversætter aktuelle redaktionelle teknikker til salonen og med succes iscenesætter og indfanger dem i et fotoshoot.. Foto: KAO
THE FINISH LINE: Deltagerne kunne træde ind i en verden af professionel efterbehandling i denne masterclass med Mio Sota og Didier Lachapelle - en klasse, der er designet til at løfte styling. I denne dynamiske session udforskede stylisterne, hvordan man skaber forskellige hårtyper ved hjælp af det fulde potentiale i Goldwell StyleSign, Kerasilk og KMS Hair stylingprodukterne.. Foto: KAO
AI-DREVET KREATIVITET: Træd ind i fremtiden for skønhed med et nyt syn på, hvordan AI forandrer salonverdenen. Denne session med AI-ekspert Andie Alleman udforskede, hvordan AI kan løfte stylisternes kunstneriske evner, strømline kundeengagementet og åbne op for nye måder at skabe og forbinde på. Fra personlige konsultationer til oprettelse af indhold og forretningsindsigt - deltagerne i denne masterclass opdagede, hvordan teknologi kan forbedre, ikke erstatte, den menneskelige kontakt.. Foto: KAO
Om Goldwell
Goldwell er et salonkvalitets brand fra Kao Salon Division. De professionelle hårprodukter er bestemt til at bringe frisørers og deres kunders ønsker ud i livet. Siden 1948 har Goldwell været kendt for sine banebrydende innovationer i salonindustrien med velkendte sub-brands som for eksempel: de førende professionelle hårfarveprodukter Topchic, Colorance og Elumen; de effektive pleje- og stylingprodukter Kerasilk, Dualsenses og StyleSign samt teknologibaserede permanent- og strukturprodukter. Goldwells komplette portefølje, avanceret uddannelse og store ekspertise er alt sammen med til at skabe et full-service brand, der opfylder alle frisørers og kunders ønsker.
Besøg Goldwells webside for opdateret information: www.goldwell.com.
Om Kao Salon Division
Kao Salon Division er en del af Kao Corporations hudpleje- og hårplejeforretning, der tilbyder professionelle produkter og tjenester til stylister over hele verden. Divisionen er førende inden for hårpleje og er hjemsted for mærkerne Goldwell, KERASILK, KMS, Oribe og Varis. Missionen for Kao Salon Division er at gøre livet smukt for saloner, stylister og deres kunder gennem partnerskab, engagement i bæredygtig praksis, vækst i salonforretningen og en portefølje af avancerede tjenester, innovative produkter og inspirerende uddannelse. Kao Corporation skaber produkter med høj merværdi, der beriger livet for forbrugere over hele verden. Med den årlige Global Creative Awards, en unik chance for hundredvis af stylister til at vise deres fulde kreativitet live uden nogen begrænsninger, oversætter Kao Salon Division de nyeste trends inden for hår og mode for at inspirere stylister over hele verden.
Besøg Kao Salon Division og Kao Group hjemmesider for mere information: www.kaosalondivision.com, www.kao.com.