Earth Month med Aveda
Aveda inviterer dig til at være med i noget meningsfuldt denne april. I forbindelse med Earth Month 2025 fortsætter den plantebaserede hårplejepioner sin mission om at beskytte og give adgang til rent vand – en sag, der har været en del af brandets DNA siden den første Earth Month-kampagne i 1999.
Foto: Aveda
Kampagnens hjerte er en limited-edition udgave af Botanical Repair™ Bond Building Styling Creme – med emballage designet af den jamaicansk-fødte kunstner Melissa Koby. Hendes kunstværk hylder vandets styrke og betydning, og for hver solgt flaske donerer Aveda 15 USD til projekter, der støtter rent vand.
Designet afspejler håb, flow og vandets skønhed. Det er en hyldest til de samfund, som denne kampagne støtter.
Melissa Koby.
Foto: Aveda
Men Earth Month med Aveda handler om mere end bare produktet. #AvedaCleanWaterChallenge giver ugentlige opfordringer til små, bæredygtige ændringer i vores vaner, fra at tælle, hvor meget vand vi bruger dagligt, til at vælge plantebaserede måltider.
Den 22. april er det #NoWashDay – en mild opfordring til at springe én hårvask over og spare vand. Én vask mindre kan spare op til seks gallon. Og den 27. april inviterer Aveda alle til at deltage i Walks for Water – en 6 km lang gåtur i solidaritet med dem, der hver dag går denne afstand for at få adgang til rent vand.
Foto: Aveda
Dette er ikke bare en kampagne. Det er et engagement i den arv, som vores grundlægger, Horst Rechelbacher, troede så dybt på. Earth Month er en påmindelse om, at vi alle har en rolle at spille i at beskytte planeten.
Shane Wolf, Global Brand President hos Aveda.
Med plantebaserede, veganske formler og et stærkt fokus på bæredygtighed viser Aveda igen, at skønhed og ansvar hænger sammen. Uanset hvordan du vælger at deltage, om det er gennem en gåtur, et produkt eller en lille ændring i dine vaner, er det alt sammen en måde at tage vare på den verden, vi lever i.
Husk at tagge os @AvedaNordic og bruge #AvedaWalksForWater og #NoWashDay når du deler dine oplevelser på Instagram og TikTok!