banner
Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line

banner













































  
Guy Tang - At turde være sig selv

Guy Tang - At turde være sig selv

Han har 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal, 2,1 millioner følgere på Instagram og sin egen professionelle farveserie ved navn #mydentity. Hair Magazine mødte kongen af farver – Guy Tang – til et frisørevent i Malmø.

”Fremgang er, når du ved, hvem du er. Når du ved, hvem du er, har du magten og modet til at skabe alt, du drømmer om, og ingen kan stoppe dig”.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Guy Tang står på scenen og inspirerer hundredvis af frisører. Han bevæger sig naturligt rundt på scenen, og det kan mærkes, at han elsker at stå der. Udover at inspirere, udvikle og promovere sin nye farveserie, formidler Guy noget mere til publikum. Et ønske om, at alle skal omfavne sig selv og udvikles til sit bedste jeg. At finde sin #mydentity.

At sprede glæde og få andre mennesker til at vokse er noget verdenstjernen, Guy Tang, virkelig brænder for. 

Han har sin base i Los Angeles, men de internationale shows blandes med uddannelse rundt om i USA, så han er sjældent hjemme i længere tid af gangen. Mellem rejserne laver han nye uddannelsesvideoer til sin YouTube-kanal, besøger laboratoriet for at udvikle nye farver til sin egen farveserie og svarer på spørgsmål på sociale medier, døgnet rundt. 

”Jeg rejser hver uge. Det er anstrengende, helt klart, men det er også sjovt!”

At skabe #mydentity
Det lyser i øjnene på Guy, når har får mulighed for at fortælle om sin egen farveserie, ”mydentity. Han beskriver det selv som at få et barn. Han har været med til at udvikle serien fra starten, og det tog omkring halvandet år fra idé til det færdige produkt.
”Jeg ville skabe en farveserie, der styrker frisørerne kulturelt, og som støtter dem som mennesker. Mange frisører har arbejdet i 25 år, og dette er en ny måde at tænke på, som kan give ny energi. Jeg skabte rosaguld allerede i 2011, men der var det nødvendigt at blande flere forskellige farver og skabe forskellige lag for at få den rigtige tone, og det var svært at stabilisere den. Farver i #mydentity er færdigblandede i trendsættende nuancer”.
Han har selv været med i alle dele af processen, og dét at udvikle produkter er blandt det bedste, han ved. Der ligger meget arbejde bag, eftersom farverne ikke altid bliver præcis, som han havde forestillet sig. Det er en lang proces at skabe og udvikle til perfektion. Guy er også manden bag navnet og udviklingen, der er koblet til serien.
”Det er vigtigt at tilbyde en helhedsoplevelse og uddannelsen bag #mydentity er mere kraftfuld end noget andet. Jeg publicerer én gratis video om ugen på YouTube, og selvom det kræver meget arbejde, har jeg aldrig misset en uge”.
Udover uddannelsesvideoerne, turnerer Guy og hans team land og rige rundt, samtidigt med at de deler opskrifter, tips og råd på både Facebook og Instagram.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Et talkshow
Guy beskriver sin YouTube-kanal som et talkshow, der kredser om hårfarve. Det er en blanding mellem en uddannelsesplatform og en videoblog. Det var faktisk på YouTube, alt startede.
”Min YouTube-kanal var først og fremmest en livsstilsblog. Jeg postede det første indlæg allerede i 2008, men jeg har taget de gamle indlæg ned, da jeg har udviklet meget siden da”.
Nu har han 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal og 2,1 millioner følgere på Instagram. Det er få, som kan måle sig med hans fremgang på de sociale medier, og når han er ude på turné, er der mange, som spørger til råds om præcis dette. Det vigtigste råd, han kan give, er at vælge kanal efter formål. Instagram er god til at inspirere, YouTube er en god uddannelseskanal, og Facebook er effektivt for at opbygge en stærk kunderelation.
”Jeg får en tættere relation til mennesker på Facebook. Der har jeg mulighed for at skrive lange indlæg og kommunikere på en anden måde. På Instagram handler det mere om emojis – hjerte, #beautiful, #iloveit, #rosegold… På Facebook beder folk om råd i meget højere grad”.
Ariana, Guys bedste ven og en del af hans Global Creative Team, har været stille under hele interviewet. Samtidig som vi har talt om, ”mydentity, turnéliv og andet, har hun svaret på spørgsmål online og opdateret de sociale medier. Hun følger Guy på rejserne over hele verdenen og er enig med hans forskellige observationer.
”Når vi omgås modellerne backstage, sidder de altid på deres telefoner”, siger hun. ”Når de går på Instagram scroller de bare, eventuelt tager de et screenshot, men på Facebook bliver de, til de ser noget interessant, klikker videre ind på linket og læser”.

#starstruck – Selv chefredaktør Camilla fik et idolbillede med Guy Tang efter interviewet.

At holde balancen
Selvom det er Guy Tangs navn, der vises udadtil, kunne han ikke klare alt uden hjælp fra sit kreative team og sine nærmeste venner. Det er svært at holde balancen i en så hektisk hverdag, og Guy erkender, at han heller ikke holder balancen. Det her er hans passion, og det er det 24/7. Dog har han et par kneb for at få tid til at slappe af og få ny energi.
”Jeg elsker at træne. Det er ikke altid let at finde tid til det, og nogle gange træner jeg klokken to om natten, men jeg skal træne. Hvis jeg har en ledig dag, bruger jeg den gerne på at sove igennem, få massage, gå i biografen og gå i et shoppingcenter. Jeg forsøger også at bruge så meget tid som muligt med så mange som muligt. Det, der er godt ved at have telefoner i dag, er, at selvom vi ikke har tid til at Face-Time, så kan man altid sende en sms eller holde sig opdateret via sociale medier, uanset hvor man er i verdenen”.
Sociale medier og den digitale udvikling har ændret meget i vores daglige liv til det positive, men det har også åbnet for helt andre muligheder, selv for negative kræfter. Noget Guy oplever nu og da.
”Der foregår meget mobning på sociale medier. Folk skriver ting online, som de aldrig ville sige, hvis man mødte dem ansigt til ansigt. Det er sørgeligt, at der findes så mange mennesker, der drives af negativitet. En person, som er tilfreds med sig selv, ville aldrig gøre sådan noget. De er for optaget af at have det sjovt og være succesfulde mennesker. Ingen er perfekte, så når nogen er negativ over for mig, så omfavner jeg deres usikkerhed og tilgiver dem”.

Disse looks er skabt af Guy Tang og hans team under besøget i Sverige.

Håraktivist
At omfavne og tilgive nogen, der sårer en, er en stor udfordring og ofring. Men idéen om at alle er forskellige, og ingen er perfekt, er noget, som Guy har arbejdet for at fremme hele livet.

”Jeg er en håraktivist! Min passion er at udfordre og bryde stereotyper. Uanset oprindelse, størrelse eller udseende, har vi alle noget, som har gjort os usikre på et tidspunkt i livet, eftersom samfundet siger, at vi skal være på en bestemt måde. Da jeg voksede op i Oklahoma, var jeg anderledes, fordi jeg var asiat, og jeg blev drillet for det gennem hele min opvækst. Skønhed kommer i så mange forskellige former, og som kolorist vil jeg kunne farve rød, grøn, rosa og forskellige typer af blonde nuancer”.

Inspiration i alle regnbuens farver
Gennem sit arbejde farver Guy ikke blot hår i alle regnbuens farver, han inspirerer også andre til at bryde normer og have tid til sig selv og vokse som individer. Til spørgsmålet om, hvad han er mest stolt af i sin karriere, svarer han: ”Lige nu er jeg mest stolt af at have skabt #mydentity. Men generelt er jeg meget stolt af mit team, og at jeg har mulighed for at få mennesker til at vokse og få andre til at have det godt. Jeg møder hairbesties over hele verdenen, der fortæller, at når de en gang i mellem føler sig ensomme, så bliver de glade for at se mine videoer. Bare det at gøre mennesker glade gør mig rigtig stolt”.
Guy Tangs positive energi smitter virkelig af sig selv, og det, at han formår at glæde andre, er virkelig noget at være stolt over.
Guy Tangs markedsføringstips online og offline:
  • Skab en professionel Facebook virksomhedsside og opfordr dine kunder til at checke in på Facebook, når de er i salonen. På den måde spredes dit navn til din kundes lokale kontakter.
  • Bed dine kunder og at skrive en anmeldelse og give sig stjerner på Facebook og andre anmeldelseshjemmesider.
  • Giv dine kunder incitament til at rekruttere flere kunder til salonen. For eksempel kan du give dem et produkt eller en ekstra behandling som tak for hver ny kunde, de rekrutterer. På den måde føler de sig specielle.
  • Anvend Instagram til at inspirere andre og dele nyttige tips og tricks. Lad antallet af følgere vokse organisk. Sats dog ikke kun på Instagram. For at få flere kunder er det vigtigere at have en professionel Facebookside.
Tekst: Camilla Svensson (Dina Boysen red.)
Foto: Camilla Svensson og Guy Tang 







Rating
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt

Denne artikel er endnu ikke rated - Klik på det antal stjerner du synes artiklen skal have

Tip en ven     Kommenter / Rate artikel



 





Moreteasir - København

Moreteasir ligger i hjertet af København og er ejet af den kendte danske frisør Hasse Kliem,som blandt andet har været med i shows for Wella.
Tlf. 33 33 90 83
Moreteasir ligger i hjertet af København og er ejet af den kendte danske frisør Hasse Klie...
Læs mere



Holk Intercoiffure

Holk Intercoiffure ejes idag af Dorte Holk, som i 1999 overtog salonen efter sin mor, som havde drevet salon siden 1965. Salonen ligger i udkanten af Kolding i forbindelse med villaen.
Tlf. 75 52 24 54
Holk Intercoiffure ejes idag af Dorte Holk, som i 1999 overtog salonen efter sin mor, som ...
Læs mere



Arthur - Roskilde

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der til til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig orginaliteten hos sine kunder.
Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er de...
Læs mere

Udvalgte artikler fra Brevkassen

naturkrøl og pandehår

Jeg er så heldig at have et dejligt naturkrøllet hår. Jeg har ladet det vokse langt til skulderniveau og der er lidt etager i det. Det trænger efterhånden til en klipning og jeg overvejer om der skulle ske noget nyt, evt. pandehår. Jeg har engang prøvet pandehår, sådan et "klassisk" pandehår med lidt længde, men det var ikke en succes pga hvirvler i mit hår. Jeg måtte bruge glattejern, og en tur udenfor med bare en lille smule blæst, så var den frisure ødelagt. Og glattejern det har jeg simpelthen ikke tid til om morgenen med et 1½ år gammelt barn. Det skal være rimelig nemt at style. Jeg synes jeg har set nogle med sådan et meget kort pandehår i krøllet hår og med forskellige længder fortil i håret. Tror du sådan noget kan lade sig gøre i et hår som mit, og hvordan forklarer man frisøren det? Håber du forstår mit spørgsmål. Jeg har kigget lidt på nettet men har desværre ikke kunnet finde et billede af den slags frisure som jeg taler om. Men hvad er din erfaring med naturkrøl og pandehår?
Se svaret her

Fett hår och hårvax

Hej Hasse! Jag har tvättat mitt hår varje dag i flera år. Jag tror att det började i tonåren när min mamma sa att du ”måste” tvätta ditt hår, ser du inte hur fett det är? Därefter var jag mer uppmärksam på hur håret såg ut. Nu tvättar jag det varje morgon, och använder ibland balsam, dock aldrig i hårbotten utan bara i topparna, men jag använder också hårkur emellanåt eftersom det tillför en härlig doft. Jag är mycket uppmärksam på att använda kallt vatten så mycket som möjligt. Jag gör inte alltid något åt mitt hår, men jag föntorkar det ibland med kall luft. Plattjärn använder jag sällan (GHD). Jag håller mig borta från hårlack och allt annat, jag tvättar det faktiskt bara. Det tar ju så lång tid att tvätta och sätta upp det, och det blir sällan mer än en hästsvans eller flätning. Här kommer min fråga: Jag är helt enkelt trött på att tvätta håret varje dag. Andra tror inte på mig när jag säger att jag måste det. Men när håret är fett när jag vaknar på morgonom så måste jag ju det. Jag har läst lite om fett hår och provat att följa några råd. Jag har provat schampo för fett hår, men det verkar inte funka. Vad skall jag göra? Jag har hört talas om hårpuder och att man skall använda milda schampon eftersom starka tar bort det naturliga fetter, vilket leder till överproduktion av fett i hårbotten. Har också läst om laserbehandling av hårbotten.. Vad skall jag göra… är desperat!
Se svaret her

Hjemmeklip....

Jeg er altså een af dem, som gør, hvad frisørene fraråder - at klippe sig selv. Det er korthårsfrisurer, og det er efter tidens trent og pricipper, jeg gør det. Hver gang, jeg har været til frisøren er det klippet og friseret helt forkert, skønt jeg tydeligt har fortalt, hvilken stil jeg kunne tænke mig og samtidig har givet frisøren friehænder til at finde det rigtige snit. Kort sagt og lige ud. Jeg har hver gang set ud ad helvede til, og datteren har fået sig mangt en sund latter over den dyre klip, som ikke så ud af en levende disse. Som sagt klipper jeg det selv nu, og jeg får ros for det. Jeg har flere frisørers ord for, at det er godt lavet. Det vil jeg fortsætte med, så længe jeg kan, og ellers må jeg gå på frisørskolen og få lokkerne ordnet. Det er nemlig for dyrt for en pensionist at gå til frisør, men de penge sparer jeg, og lægger tilside, hver gang, jeg klipper mig selv Venlig hilsen Daniella
Se svaret her

Permanentet hår

Hej Jesper. Fourmirrors i London (www.fourmirrors.co.uk) tilbyder noget de kalder digital permanent hvor de laver sindssygt flotte krøller - der er en video på deres hjemmeside. Og de skriver at det skader håret mindre selvom det involverer en varme-process. Kan det virkelig passe? Og ved du om man kan få det lavet i Danmark? Mvh Kathrine
Se svaret her




find frisører




Email
Password
Husk login
Navn
Email
Hair.dk







Her kan du spørge og få svar om hår og skønhed
Anne-Sophie Villumsen
Anne-Sophie Villumsen
Hår
Ekspert
Spørg
Charlotte Elsted
Charlotte Elsted
Extensions
Ekspert
Spørg
Hasse Kliem
Hasse Kliem
Hår
Ekspert
Spørg
Line Bomholt
Line Bomholt
Hår
Ekspert
Spørg
Kristian Bertelsen
Kristian Bertelsen
Hår
Ekspert
Spørg
Jesper Buch
Jesper Buch
Hår
Ekspert
Spørg
Klippestuen Z
Klippestuen Z
Hår
Ekspert
Spørg
Cate Sørensen
Cate Sørensen
Extensions
Ekspert
Spørg
Mina Lorenzen
Mina Lorenzen
Negle
Ekspert
Spørg
Hanne Clausen
Hanne Clausen
Paryk
Ekspert
Spørg