Vi tilpasser os salonernes virkelighed
35 Intercoiffure medlemmer var med, da Wella var vært for en eftermiddag på Villa Hotel. ”Vi skal lave noget, der er relevant for alle - både dem der handler hos en og dem, der ikke gør det”, siger Kenneth Lundskov, og der var både foredrag, Blonde-show og en ny farveteknik tilpasses salonernes virkelighed.
”Vi fortæller selvfølgelig, hvad der sker i firmaet, men mest af alt handler det om at lave noget, der er relevant for alle - både dem der handler hos en og dem, der ikke gør det”. Det fastslår Kenneth Lundskov, daværende country manager i Wella i Danmark, da han var vært for et arrangement i Intercoiffure.
Som en række andre leverandører er Wella medlem af Intercoiffure, og netop leverandørmedlemmerne skiftes til en gang om året at være vært for en eftermiddag eller aften for Intercoiffures medlemmer.
”Ideen er, at vi kommer på banen, viser vores nyeste kollektion for frisørerne, og fortæller lidt om os selv”, lyder det fra Kenneth, der brugte sin taletid til at fortælle om Wella, om de forskellige brands, der findes under Wella paraplyen, og om de initiativer, der tages i huset til inspiration og øget viden for frisørerne.
Denne gang viste Wella også sit bud på forårets- og sommerens trend med forskellige nye farver og teknikker for de 35 fremmødte frisører fra hele landet, men inden da var der først et indlæg af direktøren for Villa Hotel, der dannede rammen om arrangementet, og dernæst havde man inviteret modedesigneren Jesper Høvring til at holde et indlæg.
”Vi kom i kontakt med ham for et lille års tid siden i forbindelse med en Charity Catwalk, hvor hans smukke kjoler blev akkompagneret af vores stylinger”, fortæller Kenneth, og Jesper Høvring fortalte om hans virke og hans relation til de kongelige, der er en historie for sig, og bestemt ikke noget, der er alle forundt.
Vi tilpasser os situationen
”Vi forsøger selvfølgelig at tilpasse os situationen ude i salonerne netop nu, og virkeligheden er, at vi oplever at kunderne trækker deres frisørbesøg. Heldigvis er der mange kunder, der så tager den helt store tur med farve og klip, når de så kommer i salonen, men der er også mange, der enten helt vælger frisørbesøget fra, eller som gerne vil have en behandling - men ikke den helt store. For at salonerne også kan fastholde de kunder, handler det om at kunne tilbyde behandlinger, der ikke er så dyre, men som så heller ikke tager så lang tid, og på den måde, kan salonerne måske få flere men ikke så dyre behandlinger i bogen”, fastslår Kenneth.
Ny teknik
Derfor viste Wella en ny farveteknik denne eftermiddag for Intercoiffures frisører.
”Man skal kun bruge 22 foils. Det betyder, at farveteknikken er hurtigere, og den kræver mindre af frisøren, men den giver en forandring til kunden”.
Herudover talte Wella også ind i Blonde-kollektionen. Blond er nemlig ikke bare lys blond. Det er også brunetten, der kan være blond med lyse nuancer i form af lysninger eller en blondering, der gør, at de også er med på den blonde trend.
Herudover var ghd med på scenen og viste stylinger. ”Vi havde vores helt nye produkt; vores nye Dual Style med, der både tørrer og glatter i én arbejdsgang.
Og Kenneth slår fast, at han og Wella er glade for at støtte op om og være en del af Intercoiffure, og for at få muligheden for at vise, hvad Wella kan.
”Men der skal klart være en balance. Vi skal inspirere og være relevante i højere grad end vi skal sælge produkter på et arrangement som dette. Alle de fremmødte frisører har en høj standard og kommer fra saloner med en høj kvalitet. Derfor er det også givende for os som leverandører at være med og følge med i, hvad der sker. Ikke mindst fordi det selvsagt er vigtigt for mig at have fingeren på pulsen, når det gælder strømningerne i markedet og de ting, der rører sig i branchen. Og det netværk, som Intercoiffure er, giver masser af værdi til mig”, slutter Kenneth Lundskov.